Hej,
Jag tänkte använda min powerbook lite mer "stationärt".
Nu har jag dock stött på lite problem. Jag lyckades för ett tag sedan få powerbooken att stänga av den interna skärmen, så min externa blev den primära (och jag således kunde njuta av högre upplösning). Jag lyckats inte göra det igen.
Finns det inget program som bara kan stänga av faanskapet så jag kan använda min externa TFT skärm istället ?
Jag använder nu BT; Bluetooth för både mus och tangentbord. Problemet är att drivrutinerna inte verkar vilja ladda in sig förrän man loggat in, vilket gör att man tappar totalt nyttan med "Dockad". Jag har ett externt tangentbord (Radio) Logitech, som jag har hittat drivrutiner till min mac. Detta fungerar perfekt utan att man behöver logga in.
Dock fungerar mitt BT inte alls, och jag måste logga in först. Jag har en USB adapter, Asanité eller vad dom heter. Rätt standardgrej. Den fungerar klockrent annars.
Jag vill gärna inte sitta med två tangentbord. Så när jag leker med Macen låter jag BT tangentbordet connecta till macen, och till PC'n när jag leker med den. No big deal.
Några tips?