Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS RDC drar CPU!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2005-02-01 19:21

Alltså, varför drar Microsoft Remote Desktop Connection för OS X så oerhört mkt CPU?

På min PB 1,5GHz ligger det och drar runt 70-80% CPU hela tiden, nog noterat att det hela tiden måste uppdatera bilden, men ändå..

Finns det någon bra förklaring förutom att det är ett skitprogram om nu så är fallet?
Går det att göra något åt?

Finns det alternativ programvara (fri) som gör allt minst lika bra?

MVH

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 20:22

Min drar 0% när jag inte använder den, och uppåt 30-40 när jag gör nåt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 20:30
Ursprungligen av molia:

Min drar 0% när jag inte använder den, och uppåt 30-40 när jag gör nåt.

Jag får precis samma resultat..... 0% och uppåt...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-02-01 21:35
Ursprungligen av rAWTAZ:

Finns det någon bra förklaring förutom att det är ett skitprogram om nu så är fallet?
Går det att göra något åt?

Finns det alternativ programvara (fri) som gör allt minst lika bra?

Om du kör mot en server som kräver kryptering så ställer det högre krav på CPU:n. rdesktop under X11 är en fri version som jag tycker är bättre, den har iaf stöd för flera uppkopplingar samtidigt samt att mitt tangentbord fungerar. Jag kan inte skriva \ i cmd tolken på mina terminalservers via MS RDP...

-J

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 21:55

MacWindows skriver om användare som kör "äkta" Windows-RDC i VirtualPC och uppfattar detta som betydligt kvickare än native-OSX-RDC.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-02-02 12:53

Hm, underligt.. Ajja, får kolla mer på den där länken Har ju ändå för avsikt att fixa något Windowsfräs för att kunna köra Handelsbanken osv.

1
Bevaka tråden