Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto 5 kan inte använda externt redigeringsprogram via kontext meny?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 19:31

Jag har ställt in att jag vill använda Photoshop Elements 3 som extern redigerare, men trots det är menyalternatiet för extern redigerare i kontextmenyerna bara gråmarkerat. Vad har jag missat?

Det "bara fungerade" i iPhoto 4.

Senast redigerat 2005-02-01 20:19

Är det inte under Preferences>
Där har du något som heter Double click photo.
Ställ in vilken aplikation du vill skall öppna och sen ska det väl funka att dubbelklicka!

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-02-01 20:00
Ursprungligen av EricBradley:

Är det inte under Preferences>
Där har du något som heter Double click photo.
Ställ in vilken aplikation du vill skall öppna och sen ska det väl funka att dubbelklicka!

Japp så är det även i iPhoto 5.

Funkar det att dubbelklicka på bilden?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 20:09

Om jag kopplar Photoshop Elements till att starta om jag dubbelklickar så går det, men jag vill kunna högerklicka och välja extern redigering. När jag dubbeklickar vill jag ha bilden i iPhotos eget redigeringsläge.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 21:08

Skumt. Fungerar inte här heller.
Menyalternativet finns ju där, varför kan man inte använda det?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 22:01

Verkligen skumt, det fungerade utmärkt med iPhoto 4.

Sen är jag inte så imponerad av hur hanteringen av nyckelord fungerarm känns lite stökigare. Och fortfarande läggs dom inte in som ITPC.

Hantering av RAW-filer imponerar inte heller, kanske fungerar som man skulle kunna tänka sig om man hade kunnat göra som i mitt översta inlägg. Som det är nu när man dubbelklickar på en bild för att startar extern redigering så konverteras den blixtsnabbt till JPG och åker in som JPG i PSE3 och det var ju inte riktigt det jag ville skulle hänta med mina RAW-filer.

Ursprungligen av molia:

Om jag kopplar Photoshop Elements till att starta om jag dubbelklickar så går det, men jag vill kunna högerklicka och välja extern redigering. När jag dubbeklickar vill jag ha bilden i iPhotos eget redigeringsläge.

Har läst runt lite på nätet och det verkar som att Apple erkänner att det är en bugg!

1
Bevaka tråden