Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini och iPod shuffle säljer över förväntan, slut överallt i USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-02 13:35

http://www.macminute.com/2005/02/01/apple-stores/

Det verkar som om Mac mini blir ännu större hit än vad Apple själva kunde tänka sig. Hoppas nu bara att de kör med övertid i fabrikerna så folk inte behöver vänta 4v på en maskin...

mvh
b0bben

EDIT: stavis...

• Oregistrerad
  • 2005-02-02 13:51

Dom gör nog så många enheter det bara går...

Det verkade ju som om Apple rullade ut första vändorna produktion till butikerna och sedan körde några vändor produktion till de som beställt på Applestore.
Skulle tro att snart kommer de gå över till att skicka så som beställningarna kommer in. Iofs innebär ju inte det att producerade enheter räcker till fler, men man torde kunan förutsäga leveranstider lite säkrare.

Det är inte lätt att förutsäga produktionsmängd när man hamnar på prisnivåer där impulsköp känns helt okey...
Man vet ju aldrig om köparen får impulsen "Det tar vi sa polisen" eller "Äh... orka..." : Fast när det gäller miniMac och Shuffle så vågar inte jag gå in på ett AppleShop utan att veta att jag har ett knippe tusen man kan bränna på impuls
[Bara för att jag har en Shuffle innebär ju inte skulle köpa till om gick in på AppleShop bara sådär... Snarare troligt till, kan vara bra ha :-)]

Tydligen ska de ha tillverkat 100000 Mac mini och 2 miljoner Shuffle innan lanseringen, så succé är nog ingen underdrift om de redan är slut....

Ursprungligen av Leftrustle:

Tydligen ska de ha tillverkat 100000 Mac mini och 2 miljoner Shuffle innan lanseringen, så succé är nog ingen underdrift om de redan är slut....

Jag tror detta kommer bli apples största säljframgång! Vilken exponering av apple och os x! Vinden har vänt!
Det härliga är att minin trots lågpris och bantad rimmar utmärkt med apples image. Snygg, liten och enkel.

• Oregistrerad
  • 2005-02-02 14:34

Kul med framgången för apple!

Däremot visar detta på företagets svaghet. Möjlighet att ha lager och därmed kunna erbjuda snabb leverans vid releasedatum är så gott som obefintlig. Själv irriterar jag mig på att en del har sin mini mac hemma på skrivbordet, inköpt från butik, medan jag själv som förbeställt direkt via applestore vackert får vänta ytterligare ett par veckor (sic!).

Jag ska inte gnälla för mycket på apple store, men som switcher är jag föga imponerad med företagets agerande, webhandel och möjlighet till leverans.

Nu vet jag att jag kommer bli nöjd när produkten väl kommer. Hoppas andra switchers har samma tålamod, men det är nog inget man ska räkna allt för mycket med.

mvh
FrrH

Jag har en tidigare elev som jag fick byta till en pbook G4 igår fick jag ett ichat meddelande där han skriver att han skrev det på sin nya macmini och en 20" aluskärm, det hela slutade med - tack för att du visade mig den rätta vägen...
haha fasiken det lät nästan religöst.

• Oregistrerad
  • 2005-02-02 19:58
Ursprungligen av draags:

Jag har en tidigare elev som jag fick byta till en pbook G4....

Visste inte att elever stod så högt i kurs.

Förlåt, kunde inte hålla mig.

• Medlem
  • Boden
  • 2005-02-02 19:52

Låter underbart, hörde att de hade producerat riktigt många så Leftrustle kan ha rätt, isåfall borde det innebära ett riktigt klirr i kassan för apple

1
Bevaka tråden