Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup fråga iPhoto

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-02-02 16:19

Tänkte bränna en dvd men backup på mina bilder, räcker det med att ta mapparna med alla årtal på? Ligger orginalen i dessa?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-02-02 17:14

Tack för svaret, men om jag bara vill bränna minsta möjliga, i princip bara bilderna som sista backup åtgärd? (har redan på en extern disk).

Ursprungligen av Robban B:

Tack för svaret, men om jag bara vill bränna minsta möjliga, i princip bara bilderna som sista backup åtgärd? (har redan på en extern disk).

Skapa en mapp, välj att exportera bilderna till mappen, bränn mappen.

Ah... tja, i iPhoto Library är det inte så mycket mer än bilderna. Har man roterat eller redigerat någon bild ligger det dock en kopia och ett original av den bilden, så man får dubbletter. Sen ligger där också några filer (i rooten av iPhoto Library) som innehåller alla miniatyrbilder mm, dessa filer kan vara rätt stora, jag vet inte riktigt om de återskapas ifall de saknas, nån som vet?

oreda i iPhoto!?

Jag har bytt dator och hårddisk ett par gånger nu och har då kopierat över användarmappen inkluderat bildmappen innehållande även iPhoto bilderna.

Nu när jag vill lägga tillbaka alla bilder igen har de blivit jag vet inte säkert 3x mångfaldigade. Dvs flera gånger om av thumbail-stora dubletter... det blir ett evigt sorterande och slängande i papperskorgen om jag ska rensa manuellt.

Har ju originalen kvar på den andra datorn - hur gör jag för att kopiera över bara bilderna till iPhoto igen med minsta möjliga arbetsinstats och risk för att missa några bilder?

1
Bevaka tråden