Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple sponsrar Fame Factory

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oavsett vad man tycker om programmet i sig och dom musikstilar som representeras där, måste man ändå säga att det är kul när det första man ser i receptionen är en iMac G5. När man kollade vidare på programmet kunde man även skymta ytterligare en iMac G5 och på ett annat ställe en Cinema Display av okänd storlek.
I eftertexterna till programmet riktades även ett tack till Apple. Kul att Apple väljer att exponera sina produkter i TV.

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-03 10:14

Var det inte nåt i den stilen som efterlystes i en tråd häromåret?

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=39813&highlight=fame+factory

Kul, i alla fall. All exponering är bra exponering, oavsett om programmet faller en i smaken!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 10:35
Ursprungligen av skamuel:

Kul, i alla fall. All exponering är bra exponering, oavsett om programmet faller en i smaken!

Ja oftast. Kanske inte den bästa musiken men programmet syns av många. Bra att Apple äntligen har släppt lite på sina snobbfasoner. Sälj sälj sälj säger jag.

Man blir ju lite nyfiken på med vad och hur de sponsrar?

Jag tyckte att det i ett av rummen såg ut som 2 st iMac G5 med tillhörnade USB-piano. Garageband?

Skulle vara ganska coolt om de använda just Garageband, visar ju då att det går att använda för att skapa "riktig musik" (fritt fram att tolka precis hur man vill!).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-05 15:41

De behöver ju iofs inte vara spons. Apple är ju stora både inom produktionbolagssbranshen och musikindustrin. Jag känner folk i produktionen så jag kan kolla hur det förhåller sig.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-02-05 16:42
Ursprungligen av acke:

De behöver ju iofs inte vara spons. Apple är ju stora både inom produktionbolagssbranshen och musikindustrin. Jag känner folk i produktionen så jag kan kolla hur det förhåller sig.

Ja, kolla. Det skall bli spännande att få höra.

• Avstängd
  • 2005-02-05 17:26

Varför skulle dom använda Garageband? Logic skulle passa ändamålet aningens bättre än leksaksprogget Garageband.

• Medlem
  • 2005-02-05 18:31

Sponsring av sådana program år mej att fundera på att gå över till PC

• Oregistrerad
  • 2005-02-05 18:36
Ursprungligen av MP:

Sponsring av sådana program år mej att fundera på att gå över till PC

Äh, lägg av. Det är väl bra att det exponeras Mac, där det helt naturligt bör finnas en Mac.

Apple är på g...

• Oregistrerad
  • 2005-02-05 18:34
Ursprungligen av fitzy:

Varför skulle dom använda Garageband? Logic skulle passa ändamålet aningens bättre än leksaksprogget Garageband.

Jag håller INTE med om att Garageband är ett leksaksprogram. Däremot är det ett kraftfullt program man kan leka med.

Däremot tror jag att Logic Pro (eller Express) också finns på datorerna. Garageband är ingen konkurrent till Logic. Snarare ett komplement.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-05 19:26

apple finns inte med bland sponsorerna på hemsidan.. http://www.famefactory.tv3.se/sponsors.aspx

• Oregistrerad
  • 2005-02-05 19:30
Ursprungligen av markus:

apple finns inte med bland sponsorerna på hemsidan.. http://www.famefactory.tv3.se/sponsors.aspx

Estrad är däremot sponsorer, och de är mac-återförsäljare.

Då är det utrett då... Apple sponsrar inte FF direkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-07 09:16
Ursprungligen av MusicNixon:

Det var det svaret jag fick igår av en av mina vänner.

HUr som helst, skönt med Apple datorer istället massor med smuts-PCs.

Ursprungligen av MusicNixon:

Fast de tackar ju apple i eftertexterna?

EDIT: Såg att andra var före, sorry

Apple står med som sponsorer i slutet av FF...

• Oregistrerad
  • 2005-02-09 21:40

Jaså, gör dom det nu? Vad.. kul. :rolleyes:

Får man se någon sitta och jobba vid macarna?

Det såg ut som Logic, det lilla man såg idag när de satt och gjorde musik. Flera iPods figurerade också som hastigast idag Kul

På tal om sponsring. Sponsrar Apple det här forumet, eller hur drivs det?

Pb

Blev nyfiken och pressade mig igenom ett program. Jag noterade även två stycken PB 15".
Kul!

• Oregistrerad
  • 2005-02-15 11:27

med tanke på den musikaliska prestationen i det programet
så är det (tycker jag) tvivelaktigt om det är BRA reklam för Apple....
tycker nog att det andas mera windows-kvalitet över hela upplägget.

Ursprungligen av torsig1967:

På tal om sponsring. Sponsrar Apple det här forumet, eller hur drivs det?

Apple Sverige (Oscar Bjers) har givit oss en specialdeal på två Power Macintosh G5 2x2GHz som driver sajten, inget superpris men ändå en rabatt som gjorde att vi slog till. Nu står dessa två maskiner i vårt rackskåp. Den ena driver 99mac och den andra mac.se.

I övrigt är det medlemsintäkter och vårt "affiliate program" med AppleStore i Paris som ger oss intäkter. Du ser en mängd annonser till höger på sajten, dom ger oss några procent provision vid försäljning på AppleStore.

I stort sett alla Macsajter använder dessa annonser i hopp om lite intäkter.

1
Bevaka tråden