Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brother HL-1250 skrivarproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 14:31

någon som använder Brothers HL-1250 -skrivare med mac ?
i mitt fall OS9 (ja jag vet ..skall uppgradera så småning om..)
Denna skrivare har inte gjort annat än krånglat under de2,5 år vi använt den,
kommer aldrig mera att köpa en brother ! tack vet jag HP.
Nu kan det ju vara så att det är drivrutinen som är skakig, är det någon som
använder/använt denna variant (HL-1250+Os9 USB) och är nöjd?
exakt vilken drivrutin används i såfall ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-03 17:50

Har inte erfarenhet av just 1250 men har i jobbet använt de snarlika modellerna 1270 respektive 1450. De enstaka problem vi har haft har snarare varit av hårdvarukaraktär (läckande tonerkassett, för tidigt utsliten trumma etc.) så jag skulle inte påstå att Brother kör med kassa drivisar. För övrigt är det ju Mac OS egna drivisar som används. Brother behöver bara bistå med korrekt utformade PPD-filer.

Vad gäller HP har jag även lyckats slita ut ett par av deras skrivare. LaserJet 1100 t.ex. var en riktig skitmodell som ganska fort fick fel på pappersmatningen. Detta fel har dessutom "gått i arv" till senare modeller. Trots detta skulle jag nog ändå påstå att HP håller högre kvalitet på sina prylar än vad Brother gör.

• Oregistrerad
  • 2005-02-03 19:18

Jag har använt en sen ´98 och är helnöjd. Den står kopplad med USB till en G3/300 och OS 9.2.
En iBook 600/OSX kopplar jag in när jag behöver skriva ut och även det har fungerat fint. De drivisar jag använt är de som följde med skrivaren.

Som kuriosa kan nämnas att jag ännu inte bytt toner trots två barn som skriver ut allt de kan komma över. Driftsnål liten rackare!

• Oregistrerad
  • 2005-02-04 11:11
Ursprungligen av Blackers:

Jag har använt en sen ´98 och är helnöjd. Den står kopplad med USB till en G3/300 och OS 9.2.
En iBook 600/OSX kopplar jag in när jag behöver skriva ut och även det har fungerat fint. De drivisar jag använt är de som följde med skrivaren.

Som kuriosa kan nämnas att jag ännu inte bytt toner trots två barn som skriver ut allt de kan komma över. Driftsnål liten rackare!

kan du berätta vilken drivis du använder i väljaren ?

läckande tonerkasetter har varit ett stående problem på den vi har.
ang. HP så ska jag erkänna att jag bara har erfarenhet av LaserJet 4000 -modelen,men
det har varit /är otroligt driftsäker på de 5 år vi använt den.

• Oregistrerad
  • 2005-02-08 10:51

[QUOTE="kapton"]kan du berätta vilken drivis du använder i väljaren ?

Hur menar du, i väljaren? Efter installation kom HL-1250 upp i väljaren o då valde jag den.
Jag använde de drivrutiner som följde med på CDn. Vid något tillfälle var jag även in på deras hemsida o hämtade drivrutiner vilket funkade fint, fast det har någon redan sagt ser jag.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-04 22:53

Jag har en Brother HL-1240 hemma, och om det hjälper kan jag bara säga att jag använda de drivrutiner som finns att ladda ner från brother's hemsida.

Dessvärre är detta inte under OS9.

http://solutions.brother.com/hl1200/download/drivers1250.html#macOS

1
Bevaka tråden