Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta över bokmärken från Safari till Firefox?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

halloj! hur skjutsingen importerar man bokmärken till firefox från safari?
tack för hjälpen!

Med hjälp av Safari Bookmark Exporter

www.macupdate.com/info.php/id/11550

• Oregistrerad
  • 2005-03-02 23:06

Tack för tipset!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-03 23:12

Titta även på "BookIt" hos http://www.everydaysoftware.net.
Den tar t.ex. samtliga webbläsares bokmärken, häller allt i en ny fil, sorterar bort dubletter och skapar en mall. Sedan exporterar den mallen till samtliga webbläsare.
Efter att jag tjatat på killen om hans tidigare fullkomligt oanvändbara GUI under ett år, har han äntligen insett fakta och gjort det begripligt.

Ja, jag kan instämma i rekommendationen av Bookit, jag köpte det för ett tag sedan. Jag hade varit skeptisk innan för programmet stödde inte alla mina önskemål, men numera är det riktigt bra.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-07 12:30

importera bokmärken från en hårddisk till en annan?

Hur importerar jag mina bokmärken från min gamla hårddisk (Firefox, IE och Safari) till min nya hårddisk? De sitter i samma dator.

Ursprungligen av BoP:

Hur importerar jag mina bokmärken från min gamla hårddisk (Firefox, IE och Safari) till min nya hårddisk? De sitter i samma dator.

Sökvägar för bokmärkesfilerna i OS X:

Safari:
~/Library/Safari/Bookmarks.plist
(på svenska: din hemkatalog/Bibliotek/Safari/Bookmarks.plist)

Firefox:
~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/profilmappsnamn/bookmarks.html
(på svenska: din hemkatalog/Bibliotek/Application Support/Firefox/Profiles/profilmappsnamn/bookmarks.html)

Internet Explorer:
~/Library/Preferences/Explorer/Favorites.html
(på svenska: din hemkatalog/Bibliotek/Preferences/Explorer/Favorites.html)

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-07 21:36
Ursprungligen av Adrian B:

Sökvägar för bokmärkesfilerna i OS X:

Safari:
~/Library/Safari/Bookmarks.plist
(på svenska: din hemkatalog/Bibliotek/Safari/Bookmarks.plist)

Firefox:
~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/profilmappsnamn/bookmarks.html
(på svenska: din hemkatalog/Bibliotek/Application Support/Firefox/Profiles/profilmappsnamn/bookmarks.html)

Internet Explorer:
~/Library/Preferences/Explorer/Favorites.html
(på svenska: din hemkatalog/Bibliotek/Preferences/Explorer/Favorites.html)

Och nu vill de inte fungera när jag installerar foldern på motsvarande ställe på min nya hårddisk

Tack för hjälpen, förresten!!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-07 13:29

man söker t.ex. på "bookmarks" på gamla disken och kollar vilka intressanta filer man hittar, så lägger man in dom på motsvarande plats på nya disken (givetvis efter att ha backat upp dom bookmark-filer som man byter ut)

Fungerar det inte? Flyttade du hela mapparna eller bara bokmärkesfilerna? Hade du samma version av webbläsaren på din gamla dator som på din nya? Det ska gå att flytta bokmärkesfiler rakt av, jag har gjort det många gånger.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-08 10:46

Fungerar det inte? Flyttade du hela mapparna eller bara bokmärkesfilerna? Hade du samma version av webbläsaren på din gamla dator som på din nya? Det ska gå att flytta bokmärkesfiler rakt av, jag har gjort det många gånger.

Det fungerar inte =(, på så sätt att bokmärkena kommer upp under 'bokmärken', däremot kan jag använda dom när jag är i foldern. Det lustiga är att det är Safari och inte Firefox som öppnas.

Jag kopierade mappen till en CD.

Jag förstår tyvärr inte riktigt vad du menar... Vad är det du vill göra egentligen? Vill du flytta gamla bokmärken för Firefox, Safari och IE till resp webbläsare från en gammal dator/hårddisk? Eller vill du flytta bokmärken från en webbläsare till en annan (typ Firefox till Safari eller tvärtom)? Vilken mapp är det du har kopierat till en CD?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-08 12:26

Jag förstår tyvärr inte riktigt vad du menar... Vad är det du vill göra egentligen? Vill du flytta gamla bokmärken för Firefox, Safari och IE till resp webbläsare från en gammal dator/hårddisk? Eller vill du flytta bokmärken från en webbläsare till en annan (typ Firefox till Safari eller tvärtom)? Vilken mapp är det du har kopierat till en CD?

Jag vill flytta gamla bokmärken för resp webbläsare från en gammal dator/hårddisk till en ny. Den sista mappen i kedjan, bookmarks.html.

Men bookmarks.html är ingen mapp, utan en fil. Det är bara den filen du ska flytta. (Och bookmarks.html är bara för Firefox. Safari har Bookmarks.plist och IE har Favorites.html.)

1
Bevaka tråden