Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik från DVD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har några musikdvd som jag skulle vilja "plocka" ut musiken och ha på min ipod. Någon som vet hur man på ett enkelt sätt går till väga.

/Per

Jag har själv funderat på detta och det finns säkert de som kan ge ett bättre svar än jag. Det fungerar att köra WireTap, filen sparas på HDn i aiff. Sen kan man öppna filen i QT Pro om man har behov av att redigera början och slutet och därefter konvertera till mp3 eller aac. Har man ex. en live-dvd, så kan man ta ut ljudet på hela skivan med WireTap och sen konvertera. Problemet är då att det blir ett spår av hela skivan.

WireTap låter som en ganska bra lösning. Man kan också koppla en slapp från stereon till datorn men jag tycker inte att det ska behövas. Var får man tag på WireTap? Är det gratis?

/Per

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-02-06 12:02

Alla program finns att hitta på www.versiontracker.com/macosx/ WireTap är shareware och kostar 19 USD.
Audio Hijack är också ett sådant program.

Mitt tips är dock att köpa Apples MPEG-2 uppspelningskomponent för 249:- och användaMPEG Streamclip som är freeware. du kan sätta in och utpunkter exakt i .vob filen och exportera till aiff. Sen kan du ju också exportera bilden till något trevligt format .

1
Bevaka tråden