Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsuppdatering 1.0

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-11-08 22:02

Körde just Software Update (kl 21.50) och vips installerades "Installationsuppdatering 1.0", som enligt beskrivningen är ett måste för framtida installationer...

Kanske är något "stort" på G... (10.1.1?)

Kanske därför vi har fått vänta! Kanske har vi 10.2 på gång och får den först av alla som en kompensation för allt dålig behandling.

Äpplet
About This Mac
Mac OSX
version 10.1
Memory 512 MB

Om jag klickar på "version 10.1" så står det nu "Build 5L21" om jag klickar ytterligare en gång så står datorns serienummer på vissa datorer, men bara på vissa.

Det var ingen som tänkte på att allt stod på svenska fastän man kör ett engelskt system. Kanske ett steg närmare att kunna köra med helt svenska menyer i engelska eller andra språks system...

Får följande utksrifft av uname -a efter att ha installerat 5M26 (från ADC),

Darwin arrakis 5.1 Darwin Kernel Version 5.1: Tue Oct 30 00:06:34 PST 2001; root:xnu/xnu-201.5.obj~1/RELEASE_PPC  Power Macintosh powerpc

Det är ett ganska stort hopp att gå från 1.4 till 5.1, eller så är det bara en felskrivning...

Citat:

Skapades ursprungligen av: spacemanspiff:
Körde just Software Update (kl 21.50) och vips installerades "Installationsuppdatering 1.0", som enligt beskrivningen är ett måste för framtida installationer...

Kanske är något "stort" på G... (10.1.1?)

Min Sowtware Update hittar inget, kan det vara för att jag kör 10.1.1?

Kan det vara för att man snart slöpper språkmodulerna som software update, för att byta språk? Senaste tidsplanen är den 18, om jag inte missminner mig.

1
Bevaka tråden