Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mixade mp3 or -> skiva

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 11:37

tjo..
Gillar crossfaden i iTunes, kan man på ngt sätt få med det på en cd??
spela upp alla låtar, samtidigt som de spelas in.. sedan splitta vi skarvarna och bränna med0 sek mellanrum... någon som har tips på program för ändamålet.?

Senast redigerat 2005-02-09 18:21
  • Medlem
  • 2005-03-13 19:46

Jag vill göra samma sak. Har du löst problemet?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-14 20:35

iTunes klarar inte av att göra detta, tyvärr.
Toast tillsammans med Jam skulle lösa era problem, men är en rätt så dyr lösning på ett litet problem.
En billigare lösning skulle vara att spela upp musiken med iTunes samtidigt som man spelar in den med ex.v. Audio Hijack eller Wiretap Pro, varefter man klipper upp resultatet i småbitar med t.ex. Audacity eller Amadeus. Återstår då bara problemet att bränna musiken, vilket man inte skall använda iTunes till. iTunes klarar nämligen bara att bränna track-at-once vilket alltid ger ett litet hörbart hack mellan spåren. Toast Lite klarar däremot biffen då även denna gratisversion av Toast bränner disc-at-once ( = utan hack mellan spåren).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-15 17:35
Ursprungligen av ia.lerum:

Hade förträngt Ask The DJ då jag prövat programmet och inte alls gillat det, men visst är det lättare att använda än den omständliga vägen jag föreslog.

1
Bevaka tråden