Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Öppna alltid med" fungerar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-06 17:43

Jag har ett gäng filmfiler i .avi-format, som är "associerade" (windows-term?) med Quicktime. Av någon anledning verkar inte QT gilla divx och vägrar spela upp ljudet, men det gör inget för jag vill inte titta på film i QT ändå. Jag vill öppna mina .avier i VLC. Problemet är att när jag ctrl-klickar på filen, väljer "öppna med >" och "annat..." för att sedan kryssa i "öppna alltid med" när jag väljer VLC som program, så sparas de inställningarna för den filen! Inte för alla .avi-filer.

Hur kan jag göra inställninger för vilka program som är associerade med vilka filer?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-06 17:46

Markera filen - tryck äpple + i - klicka upp fliken öppna med - välj program - klicka på ändra alla.

• Medlem
  • 2005-02-06 17:46

Öppna info för filen, välj "Öppna med".
Ställ in VLC och tryck på "ändra alla".

Problemet du har låter som om det ms-wma kodning av ljudet som ställer till det. Funkar i VLC dock.

• Oregistrerad
  • 2005-02-06 18:45

I teorin ska det fungera men inte i praktiken. T ex jag har flera .gz filer som jag vill ska öppnas med Stuffit Expander. Har öppnat info fönstret ställt in att öppna med Stuffit Expander, öppnat kontextmenyn hållit ner option knappen och väljt öppna alltid med Stuffit Expander. Men likt förbannat öppnas filerne med Stuffit Deluxe. Det finns fler exempel hqx filer t ex men just gz filerna har stört mig mest.

//Rob

• Medlem
  • 2005-02-06 20:19

Har samma problem med just StuffIt (alla format), men har aldrig råkat ut för det med något annat filformat faktiskt.

1
Bevaka tråden