Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flöda text i inDesign???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-07 15:58

Har hitills endast jobbat i Quark. Men tänkte testa inDesign innan jag bestämmer mig för vad som ska uppdateras. Har en gammal inDesign 2.0 och undrar hur man gör för att få automatiskt flöde av text mellan textblock? Kan inte hitta nån sån funktion men den måste ju finnas...frågan är var?

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-02-07 16:42

Om du monterat text i flera ramar kan du nog inte bara skapa en koppling.
Du måste kopiera in texten i samma ram. När ramen har mer text än den kan visa så blir det ett rött kryss i nedre högra delen. Du markerar denna med markeringverktyget och kan sedan skapa fler ramar och dessa blir då kopplade.
Vad det detta du frågade om?

Finns info i hjälpen.

"Så här monterar du automatiskt en hel artikel:
När monteringspekaren för text visas håller du Skift-tangenten nedtryckt samtidigt som du gör följande:
Klicka med monteringspekaren för text i en spalt så skapas en ram med samma bredd som den kolumnen. Nya textramar och dokumentsidor skapas tills all text har lagts till i dokumentet.
Klicka inuti en textram som är baserad på en textramsmall. Texten monteras automatiskt i ramen för dokumentsidan och skapar nya sidor efter behov med mallramens attribut. (Information finns i Använda mallsidor.)

Om du håller ned Skrift+Alt läggs inga nya sidor till."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-07 17:10

Ja, det var precis det jag menade. 1000 TACK!

1
Bevaka tråden