Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bäst tangentbord?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-02-08 10:25

Hej alla!

Är en nybliven iBook-ägare med en snabb undring om vilket extern tangentbord som är bäst för att switcha mellan ibooken och en stationär pc. Vilket är mest kompatibelt, ett Apple eller vanligt "windows-tangenbord"?

/Mike

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-08 10:32

Logitech

Hej Mike

Själv har jag oxå en en ibook och sitter med ett Logitech trådlöst tangentbord (Cordless Elite) och mus (MX700). Det funkar mycket bra och är kompatibelt med både PC och Mac. Tangenterna har symboler så man känner igen sig, vilket system man än är van vid.

Batte

Oavsett vilket tangentbord du väljer så har du lika många tangenter som sitter "fel" åt båda hållen, naturligtvis.

Jag skulle välja det tangentbord som jag trivdes bäst med, och kanske också försöka tänka på vilken av datorerna som jag skulle sitta mest vid.

Tänk bara på att ps2-kontakten inte funkar i Apples hårdvara, välj ett usb-tangentbord.
Tangentbord med specialknappar som du vill dra nytta av måste ha drivrutiner till osx.

• Oregistrerad
  • 2005-02-08 11:41

Jag gillar Apples tangentbord, både till Mac och PC. Den näst senaste modellen är tydligen bäst, den med USB-portar på sidorna och vita knappar. Sök och se om du hittar begagnat. Det är dock något större än den senaste modellen. Själv gillar jag när det inte är så mycket tjafs runt själva knapparna. På Mac funkar givetvis allt som man tänker sig, på PC finns inte/funkar inte Print Screen, Scroll Lock och Pause Brake, och inte heller eject-knappen. Volymknapparna funkar om du har XP, tidigare vet jag inte. Knappen som det står help på fungerar som insert på en PC och sitter även på samma ställe. Jag tror inte att det är helt omöjligt att mappa om F13-15 till de tre knappar som saknas.. Justja, den högre Alt- och Windows/Kommando-knappen har bytt plats med varandra jmf. med vanligt PC-bord.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-08 23:32

Jag har ett MS Wireless Optical Desktop. Det fungerar utmärkt bra med både Mac OS 9, Mac OS X och Windows. Kolla in deras utmärkta programvara Intellitype på www.mactopia.com.

1
Bevaka tråden