Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela en film med quicktime?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2005-02-08 11:28

Jag har redigerat en film i FCE och vill nu avsluta jobbet i Imovie. Imovie tar inte emot film som är längre än 2GB. Är det nån som vet hur jag delar upp filmen i Quicktime pro?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 12:24
Ursprungligen av markar:

Jag har redigerat en film i FCE och vill nu avsluta jobbet i Imovie. Imovie tar inte emot film som är längre än 2GB. Är det nån som vet hur jag delar upp filmen i Quicktime pro?

Öppna din film och markera det avsnitt du vill kopiera, förslagsvis från början och framåt i lagom storlek (beroende på hur stor din film är), kopiera, öppna nytt tomt fönster i Quicktime, klistra in. Spar den nya delen som t.ex 01.mov och forsätt sedan med resten på samma sätt.
Du bör sedan i slutändan sitta med ett antal delar som är lämpliga i storlek för i-movie.
Naturligtvis spar du din originalfil tills du ser att det fungerar!

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2005-02-08 13:10
Ursprungligen av frafilm:

Öppna din film och markera det avsnitt du vill kopiera, förslagsvis från början och framåt i lagom storlek (beroende på hur stor din film är), kopiera, öppna nytt tomt fönster i Quicktime, klistra in. Spar den nya delen som t.ex 01.mov och forsätt sedan med resten på samma sätt.
Du bör sedan i slutändan sitta med ett antal delar som är lämpliga i storlek för i-movie.
Naturligtvis spar du din originalfil tills du ser att det fungerar!

Men finns det inget sätt att dela upp filmen på i förhand bestämda bitar. Genom att bara kopiera kan det ju va svårt att få bitar som är så stora som möjligt men ändå inte större än 2Gb.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 18:07
Ursprungligen av markar:

Men finns det inget sätt att dela upp filmen på i förhand bestämda bitar. Genom att bara kopiera kan det ju va svårt att få bitar som är så stora som möjligt men ändå inte större än 2Gb.

Låt säga att din fillm är 6GB, dela den i tre delar.
Är den 12GB, dela den i 6 delar, eller 7
Testa dig fram så får du ju ett hum om hur stora respektive del blir.
Eller ?

1
Bevaka tråden