Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar jag OSX utan Open Transport

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har följande problem...Har Bredbandsbologet och som känt så funkar det inte med senaste Open Transport(strul med DHCP) så jag får köra gamla versionen 2.7.4... Men när jag installerar OSX 10.1 så följer det senaste OP versionen...Hjälp nån!!!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2001-11-13 09:31

Har inga problem men Bredbandsbolagets DHCP och OS 10.1...

Däremot med OS 9.2.1 (Open Transport 2.7.8 tror jag). Därför har jag två partitioner - en för att starta upp med OS 9 och en med OS X + OS 9 (Som jag valt att Classic ska använda)

På min OS 9-partition har jag installerat Open Transport 2.7.6.

När jag då kör OS 9 som startskiva funkar det bra.
(Har inte startat internetapplikationer i OS 9 via OS X (classic-läget) utan använder OS X för all internettrafik.)

Jag hade samma problem med DHCP och 9/X.
Jag vet inte riktigt hur jag rådde bot på det hela. Jag kör OT 2.7.8 i OS 9.2.1
Men jag har numera gjort konfigurationer (platser) för nätverket i X och i 9. Och det fungerar även om jag snabbt byter system och startar om. Får jag problem med DHCP byter jag inställning och sedan tillbaka. Men det var länge sedan problem uppstod. Det är som om systemet tar inställningarna bättre när man har en särskild konfiguration för nätverket istället för den förvalda.
Nog svamlat från min sida

1
Bevaka tråden