Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC till MAC???

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja jag har precis börjat ett nytt jobb, och ska förhandla förmodligen om en bärbar dator, jag har tänkt en Mac, men här är det bara PC som gäller, det är så mycket fördomar….. men många som har använt Mac här i jobbet har varit tvungna att byta till PC, men det var för några år sedan, jag har pratat med några och dom skulle gärna byta till MAC igen.
Men nu för tiden fungerar det helt ok med Office paketet eller?? Sedan hur är det med PDF filler kan man öppna dom?.. med Acrobat Reader?? Osv

Sedan om ni har lite tipps osv. är jag väldig tacksam.

• Oregistrerad
  • 2005-02-08 18:09

Office och PDF är i stort sett samma.
(PDF öppnar man utan extra program, samma för att läsa enklare .doc)

När det gäller integration med windowsnät så är den helt okey…
< http://www.apple.com/switch/questions/ >
< http://www.apple.com/macosx/features/networking/ >
eller liknande (finns massa text )

Det som är svårare att få att funka är med ev. ovilja hos ansvariga för IT.
Det är nog det som kan bli ett problem, i övrigt går allt att lösa
…och i de aldra flesta fall enkelt

Ok annars ska det inte vara några problem alltså bra, men hur är det med mail, på PC finns den ju Outlook, den finns väll inte till Mac eller?.. det var så länge sedan jag använde Mac….
Och att öppna webb sidor borde det inte vara några problem hoppas jag……

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-08 18:23

Ja, det är självklart att man kan maila och kolla på webbsidor med en Mac. Mac är inte en helt annan värld där man inte kan göra något liknande det på Windows, det är bara en annan plattform där saker fungerar lite annorlunda.

Exempel på mailprogram är Mail (så heter det medföljande programmet), Eudora, Microsoft Entourage (Outlook, fast med annat namn), Lotus Notes ...
Exempel på webbläsare är Safari (Apples egna - tycker jag fungerar bäst), Mozilla, Mozilla Firefox, Mozilla Camino, Microsoft Internet Explorer, Opera, Omniweb ...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-02-08 18:27

I koorthet är det så att allt du kan göra på en PC kan du göra på en Mac också. Fast annorlunda, stabilare, mer logiskt och virusfritt.

• Oregistrerad
  • 2005-02-08 18:42

Det enda som möjligtvis strular är Microsoft office. Som fortfarande inte klarar av att köra större dokument på Mac utan att kapitulera.

• Oregistrerad
  • 2005-02-08 18:54
Ursprungligen av T3kila:

Det enda som möjligtvis strular är Microsoft office. Som fortfarande inte klarar av att köra större dokument på Mac utan att kapitulera.

Gör det inte på peze heller…
(säger Pär utan att svära, efter att ha vräkt ur sig så mycket svordommar över office på peze dom senaste dagarna att dom tagit slut)

1
Bevaka tråden