Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleCenter i Helsingborg

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2005-02-28 17:56
Ursprungligen av T3kila:

Skickade mail till Janssons och frågade om den här butiken. Det verkar fortfarande inte vara ngt bestämt.

Men de har förhoppningar om att göra det en dag.

"Faller allt väl ut, så hoppas vi så småningom kunna öppna en butik med öppettider och sortiment som passar en bredare publik."

Nu är det ännu mer officiellt.

http://macnytt.se/news/8579

vänligen
/P

Ursprungligen av Baron:

Har du missat att det finns ett nytt fint garage som aldrig är mer än halvfullt mitt i stan?

Gamla Lerberget om jag får be.

Om du brukar åka taxi med taxi höganäs så får du ta dig en tur i sommar! Jobbar där from. 15/6.

  • Medlem
  • 2005-04-20 21:59
Ursprungligen av statemachine:

Om du brukar åka taxi med taxi höganäs så får du ta dig en tur i sommar! Jobbar där from. 15/6.

Jag brukar åka med Hbg Taxi, för när jag åker brukar det bara från Råå. Men vi får väl ringa er nästa gång.

Ursprungligen av Henke:

Nu när JanssonData öppnat en butik i stan så kan man köpa Apples prylar utan så kallad "top support", då är priserna samma som Apples stores. Innan kunde man inte det och en mac kostade unngefär 2000-3000 kr mer på Jansson än på Apple Store.

Det var banne mig på tiden! Då kanske man kan komma in och shoppa lite då. Har ni hårddiskar och sånt på lager? Om man besttäller varor ni inte har i lager och betalar i förskott, blir det billigare då?

Ursprungligen av Baron:

Jag brukar åka med Hbg Taxi, för när jag åker brukar det bara från Råå. Men vi får väl ringa er nästa gång.

Ett misstag många gör! Vi har ofta bilar inne i HBG, och det är billigare att ta sig till Höganäs från HBG med oss än med Taxi HBG!

Det e Jansson som öppnar i centrum....

Men de ska tydligen börja sälja datorerna utan serviceavtalet i fortsättningen...så de kommer nog närmare priserna apple själv håller.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 10:41
Ursprungligen av SubSonic:

Det e Jansson som öppnar i centrum....

Men de ska tydligen börja sälja datorerna utan serviceavtalet i fortsättningen...så de kommer nog närmare priserna apple själv håller.

Har du en pålitlig källa?

  • Medlem
  • 2005-02-28 21:29

Sedan Lunds unversitet lade en filial i Hbg kan det nog finnas en bredare marknad.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-18 20:12

Var och tittade på nya butiken som öppnar nu på onsdag kl. 10

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-18 21:07
Ursprungligen av Shinzon:

Var och tittade på nya butiken som öppnar nu på onsdag kl. 10

Jag var där och fixade idag, på onsdag är det även tiger seminarium, anmäl er här http://www.janssondata.se/

för en titt in i butiken se http://macnytt.se/news/8770 ja, det är jag som är lodisen med 30"aren

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-19 15:52
Ursprungligen av Buckner:

Jag var där och fixade idag, på onsdag är det även tiger seminarium, anmäl er här http://www.janssondata.se/

för en titt in i butiken se http://macnytt.se/news/8770 ja, det är jag som är lodisen med 30"aren

Synd att man inte kan vara med på seminariet,
har en dotter på tre år,och har ingen som kan passa henne.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-19 20:27
Ursprungligen av Shinzon:

Synd att man inte kan vara med på seminariet,
har en dotter på tre år,och har ingen som kan passa henne.

lite synd, hoppas det blir 2 givande timmar
Är just hemkommen från invigningen och där var det fullt med folk även omd et började avta när jag gick

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-20 16:02

Ser trevligt ut. Får väl bli ett besök i helgen. Kanske köpa en ipod shuffle istället för nya skor. skit oxå... det är ju faktiskt hål i sulorna. svårt val

  • Medlem
  • 2005-04-21 09:42

Jag är "Stamkund". Är det ändå dyrare?

Ursprungligen av Baron:

Jag är "Stamkund". Är det ändå dyrare?

Hmm, det vet jag inte. Men vi har vipkort på taxi höganäs... Vilket gör det ännu billigare! Priserna tål faktiskt att jämföras, och ska man till lerberget så skickar vi utan problem en bil i princip vart som helst.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-14 22:20

Att köpa Mac i Hbg - jo, Halmén Musik!

Hej alla!
Jag bor också i Hbg och har precis köpt min första Mac (PB15 med Super Drive) - men inte på Jansson Data (Kullagatan) utan på den lokala (& bästa) musikaffären Halmén Musik. Den ligger på Drottninggatan snettemot Konserthuset. Halméns har fått återförsäljarlicensen nyligen och är alltså auktoriserade av Apple. Killen som jobbar med Macar heter Emil & är värd sin vikt i guld. Kunnig och lugn, tålamod härifrån till Australien, toppen. Och så brinner han för Mac, har själv en hemma... our man helt enkelt.

BTW, man kan stanna med bilen utanför om man har tur - en 15 minuters parkering dock.

Det som är häftigt här är att Halmén Musik ligger ca 100 meter från Jansson Data... Drottninggatan och Kullagatan är ju paralellgator...

Mvh,
homesick

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-14 22:28
Ursprungligen av homesick:

Hej alla!
Jag bor också i Hbg och har precis köpt min första Mac (PB15 med Super Drive) - men inte på Jansson Data (Kullagatan) utan på den lokala (& bästa) musikaffären Halmén Musik. Den ligger på Drottninggatan snettemot Konserthuset. Halméns har fått återförsäljarlicensen nyligen och är alltså auktoriserade av Apple. Killen som jobbar med Macar heter Emil & är värd sin vikt i guld. Kunnig och lugn, tålamod härifrån till Australien, toppen. Och så brinner han för Mac, har själv en hemma... our man helt enkelt.

BTW, man kan stanna med bilen utanför om man har tur - en 15 minuters parkering dock.

Det som är häftigt här är att Halmén Musik ligger ca 100 meter från Jansson Data... Drottninggatan och Kullagatan är ju paralellgator...

Mvh,
homesick

SKÖNT! Halmen har jag sett kör Mac i sin butik också :).. och med det bemötandet jag fått på Jansson Data i Helsingborg lär jag inte återvända dit något mer.

Även jag shoppade min dator på Halméns. Rekommenderas!

Varför har Janssons så knepig attityd? Det är det förresten inte bara Janssons som har, även AppleCenter i Malmö. Det känns som om man kommer och stör och personalen verkar måttligt intresserad av att hjälpa till. På Halméns däremot är de betydligt mer service-minded. Fast det är ju en musikaffär så deras fokus är väl främst på musikapplikationerna till Mac (vilket iofs inte gör mig något). De finns på nätet också på www.halmenmusik.se för den som är intresserad. Bra sajt!

Bevaka tråden