Efter uppgradering till 10.1.1 är mina problem, eller snarare datorns, att hitta ut på nätet via B2:s DHCP efter vila är som bortblåsta! Toppen
Vet inte om det funnits förut (10.1), men sedan jag uppdaterade till 10.1.1 kan jag ändra kolumnbredden (i Finders "Columnview") till olika bredd i varje kolumn genom att hålla ned alt-tangenten samtidigt som jag drar i det lilla handtaget. Men det kan ju vara så att jag aldrig testade i 10.1
Tycker också det är fiffigt att Finder är "Dock-aware" - dvs om jag tex har dockan till höger kan jag inte lägga iconer under den. De flyttas ut på skrivbordet en bit. Cocoaprogrammens fönster hålls även dessa borta från dockan när de maximeras - Bra Apple!
Nu väntar jag bland annat på fler alterntativ i Energy Saver för PowerBook.
Men att Finder skulle vara snabbare tror jag mest beror på den "prebinding" som sker i samband med installationen. Om Finder skulle vara så mycket snabbare som det sägs efter varje uppdatering - varför blixtrar det inte fram som i OS 9...
Men visst - sämre blir det ju inte!
Känns också bra att det relativt kontinuerligt kommer uppdateringar från Apple. Om inte annat blir det ju en del att spekulera om i förväg...