Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth fjärrkontroll till Mac mini

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,
Som jag ser det skulle Mac mini passa bra som ett mediacenter hemma där jag kan spela musik och titta på film. Jag har sett att det finns fjärrkontroller som med en USB-mottagare kopplas till datorn. Men skulle det inte vara fränt om det gick att använda bluetooth så slipper man en extern enhet.

Har någon sett att det finns något liknande?

//Henrik

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 17:00

Mobiltelefon?

Ursprungligen av Pär:

Mobiltelefon?

Jag har sett att det går att styra datorer med mobilen och då tycker man ju att det inte kan vara långt borta med en snygg vit fjärr också.

Ursprungligen av kaizer:

Hej på er,
Som jag ser det skulle Mac mini passa bra som ett mediacenter hemma där jag kan spela musik och titta på film. Jag har sett att det finns fjärrkontroller som med en USB-mottagare kopplas till datorn. Men skulle det inte vara fränt om det gick att använda bluetooth så slipper man en extern enhet.

Har någon sett att det finns något liknande?

//Henrik

Eye Home?

  • Medlem
  • 2005-02-10 23:46

The Mac Media Center Project har en sida om fjärrkontroller som kan vara lämpliga till en macmini. Inte så mycket blåtand där än, men det kanske dyker upp...

Ursprungligen av wlao:

The Mac Media Center Project har en sida om fjärrkontroller som kan vara lämpliga till en macmini. Inte så mycket blåtand där än, men det kanske dyker upp...

Tack för tipset, ska hålla ett öga på den sidan.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 15:35

En mobiltelefon med BT och Salling Clicker som program på datorn borde duga. Jag vill ha en ny mobil....

1
Bevaka tråden