Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sennheiser HD 212 PRO mot Koss UR40

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänker snart* köpa en ny dator och i samband med det kan det flyga med ett par hörlurar också.
Just Sennheiser HD 212 PRO och Koss UR40 är de lurar jag tycker verkar mest prisvärda utan att ha lyssnat på de.

Är det någon med egen erfarenhet av dessa lurar som kan komma med en kort recension eller omdöme? Är det någon som har något tips på var jag kan prova lurarna? Rekommenderar ni några andra lurar?

Jag är ingen musiker utan bara en vanlig konsument som vill ha ett par bra hörlurar för att till exempel lyssna på musik och så på film med.

*Snart är en defintionsfråga:D.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-09 23:27

Jag har ett par HD 212 Pro och kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med dom. Ifs gick min hörlurskabel sönder för ett tag sen (trampar på den för mycket så sladdarna åker ur hörlurarna). Men det var bara att köpa en ny hörllurskabel från sennheiser.se och den kom på två dagar.
Kan inte säga något om kosslurarna tyvärr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 23:45

Gillar Sennheiser, men Sony ännu mer. Jag tycker att du ska provlyssna lurarna innan du bestämer dig. Vilka låter bäst? Vilka "känns rätt"? Själv gillar jau inte basstarka lurar utan vill ha dem mycket kliniska och neutrala à la Sony och i ännu högre grad AKG.

Jo, att känna på lurarna är såklart det bästa man kan göra.

Mondo, är det några speciella Sony lurar som du tycker är speciellt bra eller tycker du att Sony överlag är bra?

1
Bevaka tråden