Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Underbart!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 22:37

Nu har jag haft min dual G5:a 1.8 GHz i snart ett halvår och använt den stenhårt varje dag i många timmar på alla tänkbara sätt, installerta PCI-kort till höger och vänster och extraminne, extrahårddisk. Allt bara funkar hur bra som helst, hela tiden.

Vill säga att datorjäkeln ju är så helt otroligt underbar att man ju inte tror att det är sant!

Den som tvekar inför ett köp gör något riktigt dumt.
Jag är inte sponsrad av någon.
Jag bara njuter av varenda minut med min nya familjemedlem.

  • Medlem
  • 2005-02-09 22:50
Ursprungligen av sirugo:

Nu har jag haft min dual G5:a 1.8 GHz i snart ett halvår och använt den stenhårt varje dag i många timmar på alla tänkbara sätt, installerta PCI-kort till höger och vänster och extraminne, extrahårddisk. Allt bara funkar hur bra som helst, hela tiden.

Vill säga att datorjäkeln ju är så helt otroligt underbar att man ju inte tror att det är sant!

Den som tvekar inför ett köp gör något riktigt dumt.
Jag är inte sponsrad av någon.
Jag bara njuter av varenda minut med min nya familjemedlem.

Som musik för en Macanvändares öron!
Kul att du är nöjd!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-10 14:57
Ursprungligen av sirugo:

Nu har jag haft min dual G5:a 1.8 GHz i snart ett halvår och använt den stenhårt varje dag i många timmar på alla tänkbara sätt, installerta PCI-kort till höger och vänster och extraminne, extrahårddisk. Allt bara funkar hur bra som helst, hela tiden.

Vill säga att datorjäkeln ju är så helt otroligt underbar att man ju inte tror att det är sant!

Den som tvekar inför ett köp gör något riktigt dumt.
Jag är inte sponsrad av någon.
Jag bara njuter av varenda minut med min nya familjemedlem.

Du ångrar inte att du inte valde dual 2GHz? Hur är det med ljudnivån från fläktarna? Har själv en gammal G4 'Sawtooth' med endast processorn kvar att uppgradera, funderar på att istället lägga pengarna på en G5.

Lycka till med din Mac i fortsättningen också!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 18:03

Fläktarna!

En av de underbara nyheterna är just fläktarna.
Min G3:a susade ju dygnet runt oavsett vad som hände i burken och oavsett viloläge.
Jag tycker G5:ans fläkt är knäpptyst jämfört med den epoken. Dessutom är den ju smart och varvar bara upp om den behöver. I viloläget är den helt avstängd och datorn helt knäpptyst.

Kanske är ni andra mer bortskämda med tystnad men jag upplever en stor förändring till det bättre.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 18:36

Är själv på väg att köpa en G5a och undrar samma sak som BoP, 2.0 eller 1.8?
Vilken upplevs som mest prisvärd egentligen?

Ursprungligen av Blackers:

Är själv på väg att köpa en G5a och undrar samma sak som BoP, 2.0 eller 1.8?
Vilken upplevs som mest prisvärd egentligen?

Köp en 2GHz, är ju inte så mycket dyrare, men ger lite extra knuff jämfört med en 1.8

1
Bevaka tråden