Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC kunnig, någon??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-10 12:40

Har installerat VPC och Windows XP och det fungerar någorlunda, om än "lite" segt.... När jag vill installera "Windows Active sync" för att kunna kommunicera med min handdtator så blir det problem.
Installationen stannar upp helt när dialogrutan visar att 92% av installationen är gjord. Tvärstopp och inget händer.
Förslag på felsökning/åtgärd?

Hans

Efter att ha pulat vidare så har jag kommit fram till att det saknas "utrymme" för den temporära filen vid överföringen. Går jag in och försöker ta bort installationen så får jag upp ett meddelande att "Se till att det finns tillräckligt med ledigt utrymme för den här filen, "C:/windows/-detemp.1".
Vilket utrymme menas och hur åtgärdar jag detta?

Senast redigerat 2005-02-10 15:28
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 16:33

Virtual PC använder sig ju av en fil på din hårddisk som PC-hårddisk. Hur stor är den? Förmodligen är den för liten och då måste du byta till en större..
Du kan fixa med diskarna med hjälp av "Virtual Disk Assistant" som du hittar i menyn "Fönster" i Virtual PC.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-10 16:38

Annars kan man ju alltid installera Win2000 vilken lär vara den bästa kompromissen mellan VPC-prestanda och OS-modernitet.
Fungerar i stort sett utmärkt för mig.

• Medlem
  • 2005-02-10 16:58
Ursprungligen av Le:

Annars kan man ju alltid installera Win2000 vilken lär vara den bästa kompromissen mellan VPC-prestanda och OS-modernitet.
Fungerar i stort sett utmärkt för mig.

Jag har precis köpt XP så det känns inte aktuellt att byta. Jag har provat installera annat program och det fungerar men inte "Microsoft active sync"!! Har du installerat active sync på ditt 2000?

• Medlem
  • 2005-02-10 16:54
Ursprungligen av osve97:

Virtual PC använder sig ju av en fil på din hårddisk som PC-hårddisk. Hur stor är den? Förmodligen är den för liten och då måste du byta till en större..
Du kan fixa med diskarna med hjälp av "Virtual Disk Assistant" som du hittar i menyn "Fönster" i Virtual PC.

Jag har kollat upp diskstorleken. Det är avsatt 15 GB!! Inget annat program tar plats, så utrymme finns på "hårddisken". Det måste vara något annat utrymme som menas!!??

1
Bevaka tråden