Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer ICQ med ny Mac-version?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När kommer ICQ med ny Mac-version?

För PC finns ju nu version 5 med stöd för video-chat. Vore väl på tiden att det kom en uppdatering för mac.. Vi får ju hålla oss tillgodo med version 3.4 som är sen dec 2002.

Skrivet på ICQ, inlägg från en arg macanvändare

you bastards
won't you finally get your a**es off and release a new mac icq?!

icq version 3.4, build 23, December 2002*
*always check for updates

damn that suçks

Senast redigerat 2005-02-11 13:44
  • Medlem
  • Kiruna
  • 2005-02-11 13:10

Kanske inte skäl nog för att inte uppdatera Mac-klienten, men sedan AIM och ICQ kopplade ihop sina nät går det finfint att hålla kontakten med ICQ-folk med iChat. (Jag tycker mig till och med ha hört att nån kopplat upp sig med sitt ICQ-nr i iChat, men det låter jag vara osagt...)

Hur får du in ICQ-folk i iChat?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-11 13:47

Pierre,

Du lägger till en ICQ-användare i iChat på samma sätt som du lägger till en AIM/mac.com-användare.

Välj "AIM" som kontotyp, samt på kontonamn anger du personens ICQ-nummer.

-Torkel

Det var länge sedan jag övergav den officiella ICQ-klienten. Jag körde Gerry's ICQ rätt länge (RIP!) och sen Proteus ett tag och nu senaste åren Adium.

Provade det förut Torkel, med en person som var online i ICQ.. Kanske funkade det inte för att jag hade ICQ igång..

Testade med ICQ nerstängt.. Gick inte ändå..Någon inställning då kanske?

• Medlem
  • Kiruna
  • 2005-02-11 14:46

Eftersom jag bara provat med en person hittills får jag nog ta tillbaka mitt "det går finfint". Det verkar istället som om det krävs att personen kör senaste ICQ-lite för att det ska funka.

Funkar det med video? För det är ju det som är riktigt intressant.. Och visst vore det trevligt köra ichat med sina icq-vänner fast det bara gäller skrivna meddelanden.

Funkar bara med vanliga skrivande mess. Fick en tjejkompis ladda ner icq 5 till sin windowsmaskin.

Senast redigerat 2005-02-11 16:26

Personligen kör jag Adium då mina polare sitter på MSN och ICQ

Den har jag också för msn och ibland icq också. Men det är ju videochat som jag eftersträvar.. Och kanske kan det dyka upp med icq 5 för mac.. Kan ju drömma/hoppas på det.

1
Bevaka tråden