Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 10:15

Om man vill ha ett billig ljudkort för att kunna spela in med en mick eller en gitarr, dvs det räcker med en line/tele/analog ingång, vad finns det för bra alternativ? Det skall helst vara firewire eller usb 2.0 och det ska vara enkelt och passa till garageband.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-02-12 22:34

M-audio har väl endel billiga både Usb och firewire burkar tror jag.

• Oregistrerad
  • 2005-02-15 01:08

Är inte m-audios "Fast track" ganska mycket tänkt för just den där set-upen? 1200 spänn. Har inte provat det själv, googla för mer info...

• Oregistrerad
  • 2005-02-15 10:49

Men du kan väl inte klara dig med bara line in om du ska spela in med en mik? Då behöver du ju ett med preamps eller en extern preamp?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 11:01

Jag kör med M-Audio Duo, vet inte om det finns lägre, men det funkar fint! Borde gå att hitta begat på www.vendolin.se för kanske 1500kr. Två in-två ut (XLR eller tele), mic-förstärkare även för standalone-läge. Tyvärr är ju USB lite instabilt, Firewire är ju att föredra. Men så är det. Det funkar dock fint för mig!

• Oregistrerad
  • 2005-02-15 12:22

Kör på nåt ESI eller M-Audio med inbyggd preamp, det borde du klara dig fint på.

M-Audio Fastrack har mic in med XLR och line in gitarr med teleplugg. Har dock bara USB.

1
Bevaka tråden