Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med bluetoth

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Råkade av misstag slå av bluetoth anslutning för ett användarkonto. Hur gör jag för att komma åt att slå på det igen? Har försökt att logga in med en annan användare men den är bara user utan några som helst möjligheter att ändra något. Jag saknar möjlighet att logga in som root vid inloggnings rutan.
Behöver alltså komma in och slå på bluetothen igen men hur sjutton kommer jag dit? Börjar bli lite frustrerad. Har ingen tillgång till usb tangentbord eller mus.
Någon med ett förslag?
Tacksam för hjälp.
/Uwe

Slå av hur då menar du? Blåtand kan man bara göra aktivt eller inaktivt, inte få det att försvinna.

I System Preferences finns inställningarna för blåtand. Har du kollat där? Den finns där för alla användare. Där kan man göra den aktiv eller inaktiv och välja om blåtand ska synas i listen bredvid klockan högst upp till höger på skärmen.

Inaktiv bluetoth

Ja den finns med i listen men är inaktiv för den användaren. När jag loggat in som dena nvändaren så står det på skärmen kontakten har brutits och sedan kan jag inget göra alls varken med tangentbord eller med musen. Råkade vid ett "högerklick" tydligen avaktivera funktionen, är så när man är för nyfiken.

Ok... Trodde inte man kunde avavktivera blåtand när någon enhet användes.

Du kan inte logga in som root eller annan användare för att aktivera blåtand eller göra andra systeminställningar för en användare.

Vad jag kan rekommendera dig att göra är att logga in som admin och radera användaren blåtand är avavktiverad för. Det skapas då en .dmg-fil (skivavbild) med alla filer för den användaren i en mapp som heter Deleted Users. Skapa sen en ny användare och logga in som den. Du kan sen kopiera över filerna från .dmg-filen från den raderade användaren.

Läs mer här:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=151625

OBS! Var noga med att läsa noga så du inte förlorar nå data.

Det bästa är ju dock att försöka komma över en USB-mus och bara aktivera blåtand igen.

Tack för hjälpen.

Ska försöka få tag i usb mus först om det inte går får jag nog göra som du skrev. Tack för hjälpen, det var bussigt.

/Uwe

1
Bevaka tråden