Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig räckvidd med airport

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-14 00:51

På senaste tiden har min räckvidd på mitt airport nätverkskort minskar avsevärt. Förut kunde jag klara över hela huset, vi har 3 våningar. Nu är räckvidden endast 5-10 m och jag vet inte vad det beror på. Jag har testat på 2 olika routrar och det gör ingen skillnad. Jag har för mig att det hände innan, men för några dagar sen installerade jag iaf lite mer minne till min ibook, där kortet sitter. Först tänkte jag att jag hade vänt kortet fel väg, om det nu går, men det var isatt rätt väg.

Är det någon som har en aning om vad felet är? Jag har aldrig utforskat airport-skivan, men jag kanske borde leta fram den, eller åtminstone manualen, om det finns någon.

När jag satte i mitt första gången tryckte jag inte i antennen tillräckligt och fick då mycket dålig räckvidd.
Nu fungerar det i nästan hela huset med tre våningar.
Så kolla antennsladden

Det kan vara som Örjan säger. När du sätter i antennen ska det höras/kännas två klick. Den 'kubiska' delen på kontakten ska vara i kontakt med själva kortet. Typ.

Hoppas det är så 'lätt'.

Köpt ny DECT-telefon? Ny mikrovågsugn? Då kan det vara lönt att byta kanal på Airporten. Görs enkelt i Airportinställningarna.

Jag har problem att skicka filer till telefonen via BT när jag är hemma. Det verkar vara så att BT och trådlöst nätverk stör varandra. Synka går bra men inte överföra filer.
Någon annan som märkt liknande problem?

• Medlem
  • 2005-02-14 13:50

Problemet löst

Det var precis som ni säger, att sladden inte var tillräckligt isatt. Men tack ändå! Jag läste om det i en annan en annan tråd. Klantigt av mig att inte kolla den innan.

1
Bevaka tråden