Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygga ikoner MINIMUM° äntligen släppta

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sascha Höhne på RAD.E8 DESIGN och som ligger bakom den snygga ikonsamlingen SNOW.E 2 har nu - efter ett och ett halvt års arbete - äntligen släppt sin nya ikonsamling MINIUM°. Trevligt för den som gillar att byta ut sina vanliga ikoner mot lite snyggare sådana.

• Oregistrerad
  • 2005-02-14 14:37

Hmm... vet du eller nån annan om det går att hitta snygga iBook G4-ikoner man kan byta ut Macintosh HD-ikonen mot? Alltså vita, inte såna där silvriga för de ser ju PowerBook ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 17:11
Ursprungligen av petsematary:

Hmm... vet du eller nån annan om det går att hitta snygga iBook G4-ikoner man kan byta ut Macintosh HD-ikonen mot? Alltså vita, inte såna där silvriga för de ser ju PowerBook ut.

Leta på IconFactory.

xx

Sagt och gjort, men hur i hela fridens namn installerar man ikonerna.

Undrar precis det samma,någon somkan svara på det?

• Oregistrerad
  • 2005-02-14 17:39

Du har oftast ett par olika alternativ.. icondropper pac, standardikoner, candybar "icontainer"..

Kolla in högerspalten (download info) på iconfactory..
Allt finns på hemsidan.

• Oregistrerad
  • 2005-02-14 17:46

För att "installera" en ikon:
1: Packa upp ikonerna.
2: Ta "Visa info" för mappen/dokumentet du vill byta ikon på. Gör detsamma för filen med ikonen du vill ha (visa info alltså).
3: I visa info-fönstret för ikonen du vill kopiera, klicka på ikonen och välj kopiera från "Redigera"-menyn (alternativt kommando-C)
4: Klicka på ikonen du vill byta ut och välj klistra in (alternativt kommando-V)
5: Njut.

Re:

Ursprungligen av Patrick Lindgren:

För att "installera" en ikon:
1: Packa upp ikonerna.
2: Ta "Visa info" för mappen/dokumentet du vill byta ikon på. Gör detsamma för filen med ikonen du vill ha (visa info alltså).
3: I visa info-fönstret för ikonen du vill kopiera, klicka på ikonen och välj kopiera från "Redigera"-menyn (alternativt kommando-C)
4: Klicka på ikonen du vill byta ut och välj klistra in (alternativt kommando-V)
5: Njut.

Jahapp, men jag kommer aldrig fram till nån ikonfil över huvud taget, finns inget program förvalt för att öppna ikoncontainern. Inte ens graphic converter med sitt 200-filersstöd lyckas

• Oregistrerad
  • 2005-02-14 22:12
Ursprungligen av bruksarn:

Jahapp, men jag kommer aldrig fram till nån ikonfil över huvud taget, finns inget program förvalt för att öppna ikoncontainern. Inte ens graphic converter med sitt 200-filersstöd lyckas

Du kan oftast ladda hem ikonerna i ett par olika format. Om du laddat hem ikoncontainer är den till för att användas med candybar eller pixadex. Om du inte använder något av dessa program eller något liknande ex icondroper måste du ladda hem ikonerna som standard ikoner. Det är mappsymbolen du skall trycka på då.. sedan är det bara att följa tidigare nämnda instruktioner..

• Oregistrerad
  • 2005-02-15 10:13

Om jag exempelvis byter ikon för en Quicktime-fil, byter jag då ikonen enbart för det unika objektet eller för alla Quicktime-objekt på hela datorn?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 10:17

Om jag exempelvis byter ikon för en Quicktime-fil, byter jag då ikonen enbart för det unika objektet eller för alla Quicktime-objekt på hela datorn?

Bara för just det dokumentet. Det går att byta ut symbolen för alla quicktimedokument men det är förenat med lite mer trix och fix.

Med 'visa info' metoden så byter du ikon för just den filen du visat info för. Med candybar kan du byta systemikoner, hårddiskikoner, ikoner i program och allt möjligt. Påverkar inte stabiliteten. Pixadex har jag inte testat, men det är säkert värt ett försök. Unsanitys shapeshifter är kompatibelt med både candybar-containers och pixadex-containters, dessutom finns massor av gui-kits för att modda gränssnittet. Milk-tema med somatic-ikoner

Lycka till

• Oregistrerad
  • 2005-02-15 10:25

Gott, för det var det jag ville åt.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-05-04 14:12

Sweet... sett de nya calabi minimum som kommer snart... sjukt snygga!

http://www.rad-e8.com/downloads/icn/minium/

1
Bevaka tråden