Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart skärm vid spel i OS X 10.3.x

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett otroligt iriterande problem. Uppgraderade till OS X 10.3 vilket medförde att jag inte längre kunde spela Sim City 4 då skärmen blir helt svart och säger att den horisiontiela refresh rate är out of range. Så jag installerade minsta möjliga av OS X 10.2 igen och byter bara disk när jag vill spela. Nu har jag införskaffat World Of Warcraft och får samma problem, saken är den att WOW har OS X 10.3.5 som systemkrav. Så därför kan jag inte spela spelet alls.

Kort alltså: Skärmen blir svart i OS 10.3.* men inte i 10.2.* när jag spelar Sim City 4. Någon som vet varför eller hur man kan åtgärda detta? Är i desperat behov av hjälp

Har letat på apple.se men kan inte hitta något och inte på nätet heller.

//Jörgen

Ps. Har ett 128 mb nVidia kort och PowerMac G4 1.25

Senast redigerat 2005-02-14 15:50

Löste det sig?

Har nästan samma problem. Först fungera spelet dagen efter så "fungerar" det fortfarande med ljud men svart skärm... Någon som vet vad problemet är?

Jag har problem att när jag ska försöka spela olika spel på min MBP (nya versionen) via extern skärm så står det bara på externa skärmen "Out of range" men på MBP´n så funkar spelet.

Skrämarna är kopplade via VGA.

1
Bevaka tråden