Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SAS rockar!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 22:00

Visste inte i vilket forum detta passar bäst in i men var bara tvungen att skriva nåt..
SAS rockar fett! Sitter på flyget mellan köpenhamn och tokyo och surfar gratis trådlöst
Bara att koppla upp powerbooken, signa in och köra på.

Dock kommer detta att kosta i framtiden (valentine-erbjudande idag...), c:a 30 usd för en flygning över 6 timmar, vilket iförsig är surt, hade flygbolagen lagt på nån krona på varje biljett så hade de fått igen pengarna.., och man får inte sitta i ekonomy om man behöver ström, men ändå! Så grymt skönt att kunna döda lite tid.

mysigt.

http://www.prylfeber.se/2005/02/internet_p_flyg.html

jag betalar lätt lite extra för att kunna surfa på flyget, iaf på långresor.

• Medlem
  • 2005-02-15 10:58

Jag har då missat surfandet på SAS-flyg med mycket små marginaler. Åkte till Tokyo för nån vecka sedan men då fanns det ingen internet ombord.

Kan tipsa om ett gratis hotspot i Tokyo om du inte råkar ha det gratis på hotellet.
Det ligger på första våningen i Shinagawa hotellets "Annex"(Det finns "main tower", "new tower" och "annex"). Där finns det ett antal hotspot bl.a. hotellets eget som de tar betalt för men det är bara att testa sig fram vilket av de som är gratis.

... om du råkar vara i närheten, annars kan du glömma det ...

Missa inte heller Akiahabara och Ginza där Apple Store ligger.

Ha det så kul i Tokyo.

Varför åker alla till Tokyo i detta forum?!

Johannes - fattig student.

• Medlem
  • 2005-02-15 21:44

Om man jobbar inom "rätt" teknisk segment är Japan ett givet land att åka till för eller senare. Själv jobbar jag inom elektonikproduktion, ... need I say more :)?

Japan är ascoolt!

• Oregistrerad
  • 2005-02-15 22:09

hmm, tycker de säger varje gång jag är ute och flyger att man under hela flygningen ha all elektronisk utrusting som innehåller radiosändare och motagare. Är inte det lite motsägelsefullt att bjuda på trådlöst Internet under flygningen då?

• Oregistrerad
  • 2005-02-18 09:47

ja, känns som om att flygbolagens nolltolerans mot mobiltelefoner på flygen inte direkt håller längre. Är dock inte superinsatt i vad för ev. likheter trådlöst internet har med gsm-nät.
En varning; om ni är i japan, passa er för att göra programuppdateringar av os x. Min powerbook fick blå skärm i ett par dagar, tydligen hade jag laddat ner japansk uppd. eller liknande och inte svensk vilket ställde hela os x:et på tvärkant innan jag hittade på nån som hade lite mer koll och kunde fixa det åt mig. Känns som man blivit pånytt född = )

• Medlem
  • 2005-02-18 13:00

Trådlöst nätverk (IEEE 802.11) har en uteffekt på max 0,1 Watt och dessutom annan frekvens än mobiltelefoni. Mobiltelefoner å andra sidan sänder med max 2 Watt men i snitt ligger på 1 Watt vilket är tio gånder högre än WLAN. Mobiltelefoner har dessuton en massa stationer på marken som försöker upprätta en förbindelse med telefonen ombord vilket kan leda till stora störningar i främst mobiltelefonnätet. Dessutom, pga. en samtidig sändning från ett stort antal stationer från marken upp till mobiltelefonen på planet, kan även planets elutrustning bli störd. Lösningen skulle kunna vara att ha en lokal GSM-sändare på planet som man har för WLAN exempelvis.

Hoppas du har kul i Japan. Tips, besök gärna Apple Store i Ginza om du har tid.

• Oregistrerad
  • 2005-02-18 13:10

Coolt! Men hur är det nu, funkar det att boka sina biljetter via sas med osx nu?
Har för mig att det inte gick tidigare.

Att boka biljett på SAS via nätet går typ inte.. Inte på OS X, inte på Windows..

• Oregistrerad
  • 2005-02-18 13:20
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Att boka biljett på SAS via nätet går typ inte.. Inte på OS X, inte på Windows..

Vad då driver du med mig! går det inte i Xp heller?

Vad är då idén med att boka biljetter online om man inte kan göra det, eller måste man göra det via en PSP

• Oregistrerad
  • 2005-02-22 15:41
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Hela SAS-sajten suger. Jag tror det är dags att starta en mejlkampanj för att få dem att göra om den... (det är alltid, ALLTID problem, vad man än ska göra på sajten, och även om man använder PC! Förra gången jag provade gick det inte ens att checka in genom "checka in"-knappen under "mina bokningar", jag var tvungen att gå in en annan väg och skriva in bokningsnummer etc igen...jag slår vad om att mitt blodtryck fördubblas varje gång jag måste använda mig av sas.se)

Men gratis trådlöst internet låter ju underbart, hoppas det finns kvar nästa gång jag flyger...

• Oregistrerad
  • 2005-02-18 14:24

Kommer tyvärr inte till tokyo, har kollat runt lite här i sapporo (ligger på nordön) på olika elek. affärer, finns sjukt mycket prylar alltså, dock är detta andra ggn här så man blir inte riktigt lika imponerad som första gången. Det är billigare med det mesta elek. prylar, dock vissa modeller skiljer inte mkt mot hemma medans tex en Sony cybershot T3 nästan är 2000kr billigare. Blev lite besviken på apple-utbudet. Det finns iförsig det mesta, en del coola portabla högtalare till ipod, men inget speciellt eller supernytt, som man kan se inom tex kamerasortimentet. Till korea på söndag, för se om det kan finnas nå kul där. Skall tydligen vara samma priser som här.

1
Bevaka tråden