Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Active Directory

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 13:11

Jag har läst lite trådar här på forumet om att koppla upp sin Mac OSX bestyckade mac mot Active Direcotry (i mitt fall Windows2003).
Jag har via "Directory Access" i Utilities-mappen lyckats köra "bind" mot AD:et.
Vad jag förstått ska man sedan när man startat om bukren få upp kontot "Annan" för att därav kunna logga på mot Active directoryt.
Något sådan t konto fick jag aldrig upp!? Men har via Cocktail fått fram det.

När jag nu anger mitt konto i AD:et händer ingenting. Det är som om jag angivit ett felt användarnamn.
Någon som vet om jag behöver göra något mer??

MVh
/Peter

Kolla mina skärmdumpar här:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=65962

Du måste utöver att lägga med datorn i domänen också tala om var den ska autensiera.
Jag har ändrat inloggningsrutan i Inställningar - Konton till att bara visa en ruta för att manuellt skriva namn och lösen.

Jag hade när jag provade AD-login första gången ett lokalt konto med samma kortnamn som mitt AD-konto vilket gjorde att jag bara kunde logga in lokalt.

Jag tog bort det lokala och kör nu bara med mitt AD-konto.

• Oregistrerad
  • 2005-02-15 16:34

Stort tack Johan. Jag tror du har löst det hela hela. Har som sagt missat att tala om hur den ska autentisera. Skra prova så fort jag är inne på kontoret.

Stort tack/Peter

1
Bevaka tråden