Installerade glatt 10.1sv, över mitt 10.0.4sv på min TiBook (400, 384Mb RAM) allt var frid och fröjd, tyckte hastighetsökningen var välkommen. Med ett leende på läpparna gick jag hem och skulle börja bekanta mig mer med OsX. (har tyckt 10.0.4 varit för slö och bästämde mig för att vänta tills 10.1 kom innan jag börjar planera att byta system...)
Nu till problemet:
Väl hemma blev datorn seg som fan ca 2-3 min efter systemstart. Frysningar i alla program och väldigt irriterande musfrysningar.
Har letat i Apples KunskapsBas utan resultat.
Min teori är följande:
Antingen har det med att mina server/nätverksprog (Tenons iToolsApache, tomcat, openbase) letar efter mitt fasta ip nr (sitter på fastlina på jobbet och ADSL hemma), men kan inte hitta det i dns´en för jag har ett dyn-ip (ADSL).
Eller så kan det ha med att jag bytt namn på startskivan i OS 9, och alla statiskasystemlänkar kan inte hitta rootskivan för jag bytt namn på den.
Har kollat datumtid grejen så att inte tidsserver alternativet är ikryssat.
någon annan som råkat ut för samma problem?
Verkligen frustrerande med tanke på att dessa frysningar gör systemet helt omöjligt att arbeta i (frysningar som ofta är snudd på permanenta 15 min är väl det mesta jag orkat vänta tills jag "tvingar omstart")
Hjälp
/jocke