Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini från usa + applecare?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-15 15:27

Någon som vet om detta fungerar.

Appel har ju inte världsgaranti på mac mini, undrar då om jag när jag kommer hem kan köpa till applecare till den iaf? tänkte köpa en och ha som webserver då jag har en 10Mbit lina hemma som jag ändå inte använder på dagar och nätter... bara på kvällar och lite snabbt på mornar... dumt att betala för webhotell när man kan ha den på egna linan.

för samma pris som jag får den sega datorn här hemma så får jag den med snabb processor + 256 minne + airport och bluetooth i usa.

Oj! Jadu... inte en aning för att vara helt ärlig.
Skulle jag vara du skulle jag ringa Apple Supporten och fråga.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2005-02-15 22:17

Jag har funderat på samma sak, har en släkting i Michigan som kan skicka via AIR. Tror det går något på $50, själva frakten alltså. Men det beror på storlek och vikt på paketet.

Bara det, att här vid tullen i Sverige kan det bli svindyrt. Om de lägger på moms o grejor. Fast är paketet märkt "gift" så..

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-16 08:25
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Oj! Jadu... inte en aning för att vara helt ärlig.
Skulle jag vara du skulle jag ringa Apple Supporten och fråga.

Dom komme väll säga att det inte går... men om om man nu skulle köpa till applecare över nätet när man har kommit hem och det går alldeles utmärkt... då kan dom väll inte börja tjafsa om den går sönder sedan... jag menar dom har ju redan gått med på att sälja det till mig?

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-16 08:27

HAHA *WEEEEH*! Läste precis om apple care på apples hemisda... följde bara länken i reklamen här till höger... och då står följande "global reparationsservice för bärbara datorer och Mac mini" Så det fungerar alltså!

Gå in på Apple Care på Apples hemsida och sedan paketet längst ner

Härligt.
Då är det bara att slå till på en Mac mini och APP ifrån eBay.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-16 15:46

Blev precis ännu mer nöjd... köper självklart till Apple care direkt i butiken i USA... kostar $149.00 + 8,5% skatt i New York... så det blir under 1200kr med rådande dollarkurs... istället för nästan 1800kr och det står samma sak på apples amerikanska hemsida som på den svenska: "...global repair coverage for portable computers and Mac mini..."

Skatten får du tillbaka om du frågar efter ett formulär i butiken. Eller har jag fel, någon?

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-17 10:44
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Skatten får du tillbaka om du frågar efter ett formulär i butiken. Eller har jag fel, någon?

Har för mig man kan fixa det på flygplatsen...

Ursprungligen av kainen:

Har för mig man kan fixa det på flygplatsen...

Ja det gör man, men måste man inte ha fyllt i ett formulär i butiken. Annars kan väll vem som hellst komma till flygplatsem med flera kvitton.

Hur som hellst, grattis till köpet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-18 08:32
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Ja det gör man, men måste man inte ha fyllt i ett formulär i butiken. Annars kan väll vem som hellst komma till flygplatsem med flera kvitton.

Hur som hellst, grattis till köpet.

Tror det räcker med att man har med sig kvitto till flygplatsen, tror att man måste ha med sig pass och flygbiljetter också.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-18 10:32

Handlade en 20" Cinema Display i Boston för två veckor sedan, men på flygplatsen (Newark, New York) sa de att de tagit bort "Tax Refund" för några år sedan, men jag vet inte om det stämmer (han verkade inte så särskilt intresserad, vilket tyvärr verkade vara anställningskriterium för personalen där...).

Skärmen blev dock bra mycket billgare än att köpa här - även utan återbäring.
(Men det kräver förståss "genombärning" i tullen )

Hade bara en knapp vecka i Boston, annars hade jag nog också köpt en Mini enligt ovan.
Nu blir det att beställa här, så jag får någon användning för den fantastiska skärmen!

/M

Du får inte Tax Refund i New York, jag har testat. Fungerar det verkligen överhuvudtaget i USA?

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-09 14:44
Ursprungligen av Björnström:

Du får inte Tax Refund i New York, jag har testat. Fungerar det verkligen överhuvudtaget i USA?

Ingen aning, hade tyvärr inte tid att testa detta då jag va i new york senaste, försenad till flygplatsen fick vi skynda oss så att vi inte missade planet... hade då ändå handlat ipod photo 60gb mm... hade ju varit kul att få ännu billigare, men det känns ändå som bagateller med tanke på vad prylarna kostar i USA mot här

TaxFree brukar tyvärr funka så att du skall till flyget och få stämpel på att du kommer åka ut och sedan skall du tillbaka till affären för att visa upp dokumenten och då få pengar tillbaka, så vem orkar....

Funderar verkligen på att köpa en MacMini och en iPod när jag åker till the Big Apple i april. Härligt att dollarn är så låg!

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-13 19:12
Ursprungligen av Schogun:

TaxFree brukar tyvärr funka så att du skall till flyget och få stämpel på att du kommer åka ut och sedan skall du tillbaka till affären för att visa upp dokumenten och då få pengar tillbaka, så vem orkar....

Funderar verkligen på att köpa en MacMini och en iPod när jag åker till the Big Apple i april. Härligt att dollarn är så låg!

Tänk på att om du ska handla i New York så är det applestore priserna + 8,5% i moms utöver det... men jämfört med sverige är det ju nästan som att sno godis från ett barn

För ett år sedan ungefär så såg jag en Tax Free skylt på en juvel butik i down town Miami, men googlar man så hittar man bara att Kanada har det.

1
Bevaka tråden