Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Onsdag: Mac mini testas i radio

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Onsdagen den 16/2 utlovas ett test av "kakburksdatorn" Mac mini i Sveriges Radio P1:s teknikmagasin Tekno. Programmet startar 13.20 och går i repris 19.03 (och en gång till på söndag kl 07.03).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 17:10

Haha, jag kan tänka mig den kopiösa mängd upprörda medlemmar som kommer att rasa över testet och uppmana till uppror och kravaller mot SR-byggnaden ...

Nej, men allvarligt - ska bli intressant att se hur de bedömer den. "P1-människor" eller vad man ska säga gissar jag är en ganska stor del av målgruppen för Mac mini.

Ursprungligen av Rajje:

Haha, jag kan tänka mig den kopiösa mängd upprörda medlemmar som kommer att rasa över testet och uppmana till uppror och kravaller mot SR-byggnaden ...

Du menar som denna killen?
http://www.99mac.se/forum/showpost.php?p=405827&postcount=33

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 22:39
Ursprungligen av Kristofer:

Haha!
Jamen den där debatten var ju verkligen sämst! Det brukar oftast inte vara så farligt egentligen vid de tillfällen då folk går upp till kamp annars ...
Och vem har förrsten sagt att mina egna reaktioner är uteslutna från de jag kan tänka mig kommer efter detta program?

Priset lär dom knappast kunna klaga på

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 17:17

Länk till realaudio-sändning kommer vad det lider...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 17:17

Inte på den enorma mängd program som ingår i priset, och världens bästa operativsystem.
Enda problemet med Macen är att det saknas virus och maskar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-02-15 17:30
Ursprungligen av Björnbusen:

Onsdagen den 16/2 utlovas ett test av "kakburksdatorn" Mac mini i Sveriges Radio P1:s teknikmagasin Tekno. Programmet startar 13.20 och går i repris 19.03 (och en gång till på söndag kl 07.03).

Var utlovas testet?? Det står ju mobiltelefonspecial ons 16/2. Var har du läst om Mac mini? http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=2116

Tillägg: OK! Nu hörde jag det. De annonserar det i slutet av förra veckans program.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-16 13:45

Det var ju inget test?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-16 13:46

Det blev ingen recension ju! Lyssnade precis...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-16 13:56

Ja, vad är det här för trams? Jag hörde inget reportage. Varifrån har ni fått att där överhuvudtaget skulle vara ett? (Inte på hemsidan t.ex.)

Ursprungligen av PJW:

Ja, vad är det här för trams? Jag hörde inget reportage. Varifrån har ni fått att där överhuvudtaget skulle vara ett? (Inte på hemsidan t.ex.)

Ställ frågan till Teknos redaktion istället. Om du lyssnar på förra veckans upplaga så avslutar de med att avisera ett test av Mac mini. Vi får hoppas att de tar sitt förnuft till fånga till nästa vecka (kanske har dom drabbats av leveransproblem från Apple...?).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-16 13:57

Inget test
Fast underhållande om mobiltelefoni dock..
"smartphones kan liknas med handatorer med större skärm"

Test

Dom sade det i slutet på förra veckans program att dom skulle testa "kakburksdatorn".

Senast redigerat 2005-02-16 14:34
Ursprungligen av DeZoe:

Fast underhållande om mobiltelefoni dock..
"smartphones kan liknas med handatorer med större skärm"

Den smartfånen vill jag se

Det fick inte plats idag, så det kommer nästa vecka.

Undras just hur många extra lyssnare de hade på dagens program bara för att det "skulle" recenserats en Mac mini. :rolleyes: :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 20:54
Ursprungligen av mrubenson:

Undras just hur många extra lyssnare de hade på dagens program bara för att det "skulle" recenserats en Mac mini. :rolleyes: :rolleyes:

Lyssnare och lyssnare… Talibaner snarare
Det var väl helt enkelt så att de vågade inte sända utan att först ha byggt ut klagomuren på SR…

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 17:51

"Minidator och mänskliga faktorn" (P1 - 23/2)

Hej!

Vill bara påminna om att nu på onsdag kl 13.20 är det dags att slå på radion igen för då ska Macminin recenseras på P1's Tekno:
http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=2116

/Mårten MacHard

Senast redigerat 2005-02-21 22:34
  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 13:42

"Mac mini har ingen ljudingång", vad var det för knasboll som pratade? Ingen koll hade han ju

Ursprungligen av bengtnitram:

"Mac mini har ingen ljudingång", vad var det för knasboll som pratade? Ingen koll hade han ju

Har den det då?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-23 13:46
Ursprungligen av bengtnitram:

"Mac mini har ingen ljudingång", vad var det för knasboll som pratade? Ingen koll hade han ju

Vem har koll och inte kan ju vara svårt att säga...
Den _har_ ju inte någon ljudingång.

Men nog var det en ganska torr och trist "test". Och inte helt korrekt i alla lägen.

  • Medlem
  • 2005-02-23 11:54

Radiotips: Mac mini på P1 kl 13.20

Kl 13.20 i dag kommer sveriges radios "Tekno" att prata om Mac mini. Programmet brukar ligga upppe ett tag.

http://sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=2116

Ursprungligen av Sveriges Radio:

Dator i en kakburk

Nya Apple-datorn Mac Mini är en lektion i kompakt datorkontruktion. Men är den något att ha? Teknos IT-redaktör Per Gustafsson har bekantat sig med Mac Mini.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 11:58

Aooooommmm.... jag ser framför mig...en mailstorm...upprörda, förebrådda macägare som terroriserar ansvarige utgivare....aooommmm....aooommmm...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 12:13
Ursprungligen av petsematary:

Aooooommmm.... jag ser framför mig...en mailstorm...upprörda, förebrådda macägare som terroriserar ansvarige utgivare....aooommmm....aooommmm...

LOL :D, Ibland är det litet pinsamt!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av petsematary:

Aooooommmm.... jag ser framför mig...en mailstorm...upprörda, förebrådda macägare som terroriserar ansvarige utgivare....aooommmm....aooommmm...

Jag har redan skickat ett argt mail. just in case.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-02-23 13:41

Dom var väl både rättvisa och rätt hyggliga? Eller vad tycker ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 13:42

Bra granskning!

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 13:42

Har testet varit än??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 14:06
Ursprungligen av Andersson:

Jag har redan skickat ett argt mail. just in case.

Vänligen, Ylan

Bevaka tråden