Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWalk

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Och vad skall man tro om det här? iWalk

[ 03-01-2002: Meddelandet ändrat av: Thomas J ]

"Count on being blown away."

Det är väldigt många bilder, t om filmer. Kan stämma??

Men... samtidigt känns iPoden lite överflödig om iWalk släpps. iWalk lär sannolikt använda en 5GB hårddisk också. Varför skulle inte den kunna spela mp3s?

Det känns inte helt rätt, denna iWalk, men samtidigt ser bilderna och filmerna äkta ut.

EDIT: Kikat lite mer på den... känns väldigt lik en Newton. Pennan ser också ut som en Newton-penna målad vit. Vi får inte glömma deras "första" iWalk, som skulle släppts dagen vi fick iPod. Skärmen verkar vara kapabel att visa färger dock (en av bilderna tyder på detta).

Ser lite underligt ut när han scrollar hjulet, efter att den startat upp (film bootup)

[ 03-01-2002: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Ytterligare förvirring finns på http://www.iwalk.com/

Saxat från AppleInsider...

iWalk Fakery

Open the sayhello.mov and double the window size, then play. Look carefully
at the font text that appears as a result of the handwriting recognition.
You´ll see that the iWalk is jiggling slightly from the pressure of the
guy´s hand, but the type is absolutely rock-solid. The only explanation for
this is that the type isn´t really there. It´s a layer plopped on top of
real video of a prop. Once you zoom in on sayhello.mov in Quicktime Player,
it´s really obvious. FYI...

John Tynes

iWalk existerar, så här ser den ut - tror inte detta får vara kvar många timmar, apples advokater kommer att reagera stenhårt:

Siten som har fler bilder inklusive 3 quicktimesekvenser bl.a när man bootar den med Apples logga - är säkert helt rätt ute - nu blir Apple förbannade - ville bara förtydliga att detta nog är exakt vad som släpps på MWSF - mer info här Den här prylen köper jag hellre än iPoden, detta är inga renderade bilder, finns inte en chas i världen att det skulle vara en bluff.

Varför i hela världen skulle man vilja ändra skärmens riktning genom att scrolla på ett hjul? Killens finger nuddar knappt vid det och poof, ändrad riktning. Känns inte som Apple.

Snyggaste fejk jag någonsin sett...om det nu är fejk. Jag är böjd att hålla med Jon på vissa punkter här. Scrollhjulet konfunderar...

Seriöst snygg fake.
Frågan är varför man gör något liknande.

Apple och Steve Jobs har så stenhårt förnekat en ny Palm från Apple så jag tror inte detta kommer.

Precis som Jon säger så finns det saker som säger att detta är falsk.

Speciellt eftersom bilderna ligger på en site för en kille som designar GUIs...

Håller med appleinsider, texten han skriver ser ut att ligga ovanpå, och den ligger inte konstant stilla på skärmen.

Mattias Hedman skrev: Apple och Steve Jobs har så stenhårt förnekat en ny Palm från Apple så jag tror inte detta kommer.

OK allt det är förvisso helt rätt, men vem trodde att dom skulle släppa en MP3-spelare ? Saken är den att Apple då tyckte att det tidigare inte hade gjorts rätt - vilket dom har rätt i. Tänk om man nu resonerat på samma sätt och vill förbättra något redan existerande. Jag vet nada om PDA men har dom funnits med webbrowser, om inte så är det en nyhet... vore bra om den även var en telefon. Jag har från jobbet försökt kolla länken men det blir bara ett strort ERROR när jag försöker... men OK jag sitter med PC på jobbet.

[ 03-01-2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

Att texten inte ser ut att röra sig med iWalken tycker jag faktiskt kan bero på antingen quicktime-renderingen eller att man filmat en skärm. Men så vill jag väl tro på det också.

Om det sen är värt hypen, även om det är sant, är väl tveksamt. Visst hade det varit trevligt med en PDA från Apple och säkert hade den varit fantastiskt bra, men efter Apples "nerräkning" vill jag ha nåt som verkligen ändrat på maktbalansen, eller nåt, inom datavärlden. Och ännu en PDA, hur bra den än är, kommer inte att göra det.

Bara ännu en pryl.

Då kan en sån sak som VPC (Wireds artikel om VPC) vara minst lika viktig.

"It´s one thing to tell PC users that a Mac is better, but to show them that even a PC is better when it runs on a Mac really drives the point home. "

[ 03-01-2002: Meddelandet ändrat av: hankpank ]

• Oregistrerad
  • 2002-01-03 09:51

Snyggt fejkat. :rolleyes:
Följande uppsnappat från ett MarketingMeeting nånstans västerut för ca en månad sedan:
Varför inte släppa ut lite helt whacky desinformation samtidigt som förväntningarna skruvas upp efter nyår- för att sedan på måndag låta Steve få göra sin långnäsa och fnittra: "gick ni på den lätta!" Han har ju tjatat om att få göra det i tre år nu...

/Micke Seid

Om det nu skulle visa sig att det är en PDA som släpps.. vad är det för revolution.. Jobs verkar ju tycka att allt dom släpper är revolutionerande. etc..

Jag skulle snarare bli lagom besviken om det är det enda dom kan prestera. Jag vill ha en G5a .. PDA förvisso, men den lär ju ha ett Mac pris på 10papp el nått..

Det faktum att iWalk-sajten fortfarande ligger ute med bilder och allt, talar inte bara det för att det hela är en ytterst välgjord fejk?

Vill bara spe på lite kul ryktesspridning igen!

Kolla in http://www.iphone.org

/john

• Medlem
  • Jönköping
  • 2002-01-03 13:37

Jag håller helt med Jürgen, det skulle behöva vara något rejält revolutionerande med den här iWalken för att inte hela branchen skulle bli besviken på alla förhoppningar som Apple givit oss.

näe, detta kanske är en liten del i vad de tänkt sig ett helt nytt digitalt liv åt oss?

Snygg fejk. Rätt kul att SpyMac lagt in [del av] sin egen logo på iWalk-skärmen!

Huuur har deet gått till egeeentligen?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Per Ejeklint:
Snygg fejk. Rätt kul att SpyMac lagt in [del av] sin egen logo på iWalk-skärmen!

Nej,

de läser en sida med den inbyggda webbläsaren. De tittar helt enkelt på den här sidan som för övrigt är "senast ändrad" ons 2 jan 2002 04:34:46 GMT.

//Mikael

Om man fördubblar upp storleken på den mittersta filmen på sidan så kan man, precis som herr Sigbjörn säger, se att texten ligger som ett lager ovanpå. Det är faktiskt skrämmande tydligt.

Men dock en snygg fake.

[ 03-01-2002: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

Mattias Hedman: Speciellt eftersom bilderna ligger på en site för en kille som designar GUIs...

Det är bara en kopia av siten som ligger på http://www.interfacestudio.net/iwalk/. Spymac har förstås sin egen hemsida på http://www.spymac.com/. Deras iWalk-sida finns på http://www.spymac.com/iwalk/ (dock krävs lösenord, men använd login/pass iwalk5198/Xv74mS2 så fungerar det).

tjaa är det fake så är det mycket snyggt gjort! Hur orkar dom? och hur får alla dessa lurifaxar tid till allt skojsigt?

/john

• Medlem
  • 2002-01-03 15:42

Måste säga att jag ännu inte är övertygad om att det är en fake. Jag har ett par gamla QT rullar av teckenigenkänningen i Newton. Samma skumma effekter känns igen från dem.

Sedan vågar jag inte hoppas på en ersättare till min gamla trotjänare till .5kg PDA 130.

Finns andra fake åsikter dessutom iWalk Fake

till vilken man kan foga kommentaren:

I don´t know if it is a fake or not but the below mov is easily dismissed. The relection through the wheel´s plastic shows that he isn´t touching it until it moves. I.e. you can see the relection of his finger once it actually starts touching and the wheel moving. Thing is I think a lot of the fake crying going about is due to bad QT encoding. This in turn might be to keep obvious fake flaws out.

---

IMNSHO.... the Jury is still out on this one.

Hur mycket jag än vill tro på denna produkt (jag skulle sälja min palm, och min SAAB för den) så måste jag hålla med dem som är skeptiska. Apple skulle aldrig döpa en produkt till något som de inte äger fulla domänrättigheter (com, net, org) i så fall skulle de bara valt ett annat namn.

Jag menar iWalk är ju inte så jäkla strålande. Namnet alltså...

[ 03-01-2002: Meddelandet ändrat av: Tomas Björklund ]

• Medlem
  • 2002-01-03 15:49

Det jag finner skummast av allt är att det inte finns några specs. Har haft tillgång till en enhet bör man haft något att säga om det.

• Oregistrerad
  • 2002-01-03 16:59

Håller med om att detta bara är fejk.

Det närmaste vi kommer iWalk 2002 är nog detta.....

International Walk to School Day
About the Walk, 3 million people walked to school, making this the largest event yet. The 2002 event is scheduled for Wednesday, October 2nd, 2002. It´s not too early to start.
www.iwalktoschool.org

Nog skämtat om detta.......
Det bästa är ju att det är måndag snart....
och då blir vi nog besvikna ännu en gång.

En pda är ju inte revolutionerande, basta. Däremot inte sagt att en sådan släpps, också.

Och OS X för intelplattformen.... - njae, "blown away" skulle man bli", men Apple skulle nog förlora på det...

Beyond the rumor sites... Hmmm... De kanske låter macen bli en byggsatsdator, som pecen, och har klurat ut hur de skall få _all_ kringutrustning att fungera, x-platform, eller tillåter kloner igen, eller...

Nä, dags att sova, 3,5 dagar kvar.

Så kom det då:

http://www.spymac.com/:
"By legal request, we have removed all iWalk footage from our server."

http://www.interfacestudio.net:
"Forbidden
You don´t have permission to access / on this server."

Är det då en del av en välregisserad bluff eller sanning. Snillena spekulerar.

• Medlem
  • 2002-01-04 10:53

Det finns många produkter utvecklade hos Apple som aldrig sett konsumenternas ljus. Den kan i mitt tycke mycket väl kunna vara riktig men kanske inte release grade på ett bra tag ännu. Eller en riktigt välregisserad PR kupp av Apple inför en framtida release.

Bevaka tråden