Om man skulle leka med tanken lite:
Apple köper upp Adobe. Får vips grep om praktiskt taget hela multimedia/grafiska- marknaden. Adobe Photoshop blir Apple Photoshop, Indesign Apple Indesign osv och MacOS X only. Kanske även några i-apps baserade på Adobes produkter. Det som är värt att ha i Premiere bakas in i Final cut.
Apple tar sedan ett ordentligt tag om Appleworks och bakar ihop ett riktigt bra Office paket som kan läsa och skriva alla MS Office filer. Kan nog behövas för att kontra efter ett sådant utspel.
Med tanke på hur bra MacOS X har tagits emot från PC-sidan tror jag nog att många inte skulle ha några problem att
använda sig av MacOS X. (Om bara Apple kunde sänka sina hårdvarupriser lite bara)
Även om jag inte personligen gillar Avid eller Avid´s produkter så mycket kan även detta vara ett smart köp. Kanske då mest för att få tag på Avid`s kundbas. Sedan finns ju det en massa guldkorn i deras produkter.
Kanske jag som är ute och cyklar men det känns mer som ett bra strategiskt köp än produktmässigt.
Sist men inte minst, Palm. Massor med godis och duktiga tekniker från Be. Blanda Apple´s teknik från Newton med Palms och Be. Skulle kunna bli något riktigt riktigt bra. Finns även en del saker från BeOS som jag skulle vilja se i MacOS X. Kan det vara så att Jean-Louis Gassée lämnade Palm för att han inte ville tillbaka till Apple (för visst gjorde han väl det i veckan...eller?)
-Pårökt?
-Absolut inte.
-Tillfälligt okapabel att tänka logiskt, barnsligt förväntansfull inför måndag och har en massa tid över?
-Absolut!
[ 03-01-2002: Meddelandet ändrat av: Acke ]