Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rent skrivbord snabbt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man för att gömma samtliga fönster för samtliga program så att man endast ser vad som ligger på skrivbordet? Finns det något snabbkommando för detta och vad är det i sådana fall?

Tack!

/JO

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-25 22:26

Om du trycker ner "alt" och klickar med musen på skrivbordet försvinner alla fönstren för det program som liger överst. Men om du har FLERA program öppna med fönster och vill göra samma sak med ALLA fönster vet jag inte hur man gör.

Alt tar du ner programmet Space.app, vilket jag kör själv.. ypperligt.

(sök på versiontracker.com efter det)

Vad är SpaceApp? Rensar det skrivbordet åt mig? Verkar skumt att inte en sådan här funktion finns i operativet?

Det är egentligen en "virtuell desktop" applikation men den är lite budget för o vara en sådan. Men man får så att säga tomma ytor att fylla med programfönster... prova, det är gratis

Annars har du ju under programmenyn alltid alternativen

Hide (aktuella programmet)
Hide Others
Show All

...

Alt+Commando och klick Finder-ikonen i dock stänger alla program och tar fram Finder.

Ganska nära ett rent skrivbord - om du inte har många Finder-fönster öppna.

[ 25 Juni 2002, 22:59: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Oregistrerad
  • 2002-06-25 23:37

Gör som Christian säger alltså Comando+Alt+Finder i Dockan. Har man sen massor med fönster öppna i Finder Alt-klickar man på stäng-rutan (heter den så?) i ett av fönsterna så stängs alla och man får bara skrivbordet synligt. Men att göra allt detta i ett steg finns inte(mig veterligen) orginal i OSX, men man kan ju alltid skriva sig ett skript för detta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-25 23:43

Christian Åhs tips var lysande!

Jag gillar ett litet program installerat som heter "Show Desktop", som med ett litet klick stänger ner *alla* fönster och ger en tom desktop.

--M - sm alltid har alldeles för många fönster öppna

  • Medlem
  • 2002-06-27 01:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Maria M:
Jag gillar ett litet program installerat som heter "Show Desktop", som med ett litet klick stänger ner *alla* fönster och ger en tom desktop.

--M - sm alltid har alldeles för många fönster öppna

detta lilla härliga progam va´ ju guld! precis vad jag har letat efter.

1
Bevaka tråden