Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera från ipod

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligt att importera ifrån min ipod till itunes?

När jag försöker så står det att min ipod är länkad till annat bibliotek dvs raderat bibliotek.

Går det att fixa? Eller måste jag radera ipoden och börja lägga in 6 GB musik manuellt igen?

/Anna

Med hjälp av programmet Senuti kan du plocka tillbaka de låtar som du har på iPoden.

Tack!

Men jag får det inte till att fungera.
Ingen vidare bra bruksanvisning.

Äh nu kraschar Senuti...

Finns det någon annan variant?

Ursprungligen av kustvagen:

Äh nu kraschar Senuti...

Finns det någon annan variant?

Denna funkar men det är bara en trial på 10 ggr!

iPodRip

Ursprungligen av EricBradley:

Denna funkar men det är bara en trial på 10 ggr!

iPodRip

Japp den funkade - tror jag i alla fall
Den kopierar nu!!!

Tack

Det finns en app. som heter iPod Download. Själv har jag inte lyckats få den att fungera men enligt andra ska den fungera fint.

• Oregistrerad
  • 2005-02-16 20:11

sök på versiontracker.com med sökord som ipod/itunes/copy m.m. Finns flera stycken. Sortera efter datum & ta några st. som är freeware...

• Oregistrerad
  • 2005-02-16 20:15

Eller använd terminalen

Du hittar (ls -a) iPoden i /Volumes och låtarna i dedär osynliga mapparna (F1 osv.)
Det är väl bara att kopiera allt (cp) till dit du vill ha dom...

Enkelt va

Och manualen är perfekt… bara man 'ordet' i terminalen…

• Medlem
  • 2005-02-18 15:16

Har du fått det att fungera? Jag kan dra låtarna från iPoden bibliotek men dom vill inte kopieras till iTunes bibliotek. Någon som har en lösning?

• Oregistrerad
  • 2005-02-18 15:28

Den funkar inte till senaste itunes...

• Medlem
  • 2005-02-18 17:20

Om man läser lite så...

For iTunes 4.7.1:
Just open up iTunes executable (iTunes>Contents>MacOS>iTunes) in HexEdit.
Search for the ASCII field of iPod. it will show iPod Download. Change that text, being sure to keep the same number of characters. e.g. iPdo Donwlaod

Ursprungligen av eQ:

Om man läser lite så...

For iTunes 4.7.1:
Just open up iTunes executable (iTunes>Contents>MacOS>iTunes) in HexEdit.
Search for the ASCII field of iPod. it will show iPod Download. Change that text, being sure to keep the same number of characters. e.g. iPdo Donwlaod

Intressant....alltså har Apple gått in och lagt dit en spärrfunktion som är tänkt att paja för ett annat program som uppenbarligen inte är olagligt. Får man verkligen göra så?

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 09:44
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Intressant....alltså har Apple gått in och lagt dit en spärrfunktion som är tänkt att paja för ett annat program som uppenbarligen inte är olagligt. Får man verkligen göra så?

Nja....frågan är hur Apple skall kunna skilja ut du som vill kopiera tillbaka ett förlorat bibliotek eller du som bär med dig iPod:en till kompisen för att kopiera låtarna till hans dator. Det senare brukar inte vara populärt hos skivbolagen.

Alla program som plockar tillbaka låtar från iPod:en går ju runt en funktion som Apple har valt att spärra. Det är alltså inget hack, bara ett hjälpmedel. Man kan dock inte kalla det olagligt så länge man hanterar låtfiler i egen ägo på egna maskiner.
Lillsyrran bytte sin PC-häck mot en iBook för några månader sedan. Filnamnen på mp3-filerna konstrade när vi försökte kopiera över de till iBook:en. Lösningen blev istället att använda iPod Download, för den klarade av att läsa hennes PC-iPod och behålla ÅÄÖ och andra tecken.

...eller så kan man ju alltid gå tillbaka till 4.7.

jag anvädner ipod viewer - fungerar utmärkt

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 01:49

PodWorks, funkar också bra.

1
Bevaka tråden