Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Latency i Protools

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-17 10:35

Hej alla som vet allt om Digi001 och Protools LE!

Jag har ett problem som jag inte begriper. När jag använder "utombords" inserteffekter (t ex. Alesis- eller Behringerrack) blir det så toklång latency. Uppåt en halv sekund, känns det som.

Jag tycker datorn (G4 Sawtooth med Sonnet 1,2 GHz, 704 mb ram) och interfacet borde vara lite duktigare. Är det någon begränsning i Protools LE, eller är systembussen inte på min sida?

Jag har försökt googla och efterforska, men kommit upp kort. Om någon har en ledtråd vore det jättesnällt om ni berättade.

Tjena

Har du kollat Digidesigns answerbase? (inte jag heller) men den finns på http://answerbase.digidesign.com/

Mvh

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-02-17 14:42

Ju färre "samples" du har som buffert desto bättre (lägre) latency får du. Och använder du inga effekter i ProTools så kan du kryssa för "low latency" (eller liknande under nån meny) och få ännu lägre latency. Men tycker det låter skumt att du är uppe i typ 500ms, även om du har 1024 samples (som är max tror jag).

1
Bevaka tråden