Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer vill inte installera

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter en krasch under körning av en .pkg så har något blivit tillskruvat i mitt system (10.1.1 5M28). Varje gång jag försöker köra en .pkg installation så får jag det här i konsolen:
dyld: /Applications/Utilities/Installer.app/Contents/MacOS/Installer can´t open library: /System/Library/PrivateFrameworks/Installation.framework/Versions/A/Installation (No such file or directory, errno = 2)

För övrigt händer ingenting. Och visst, det finns inget där systemet letar. Tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-19 23:12

Hade samma problem själv efter att ha uppdaterat en av seed 10.1.1 som kom från Apple: man skulle ta bort en fil i /Library/Receipts men det gjorde inte jag då skrevs InstallerApp sönder och /System/Library/PrivateFrameworks/Installation.framework försvann! Lösningen var att plocka fram 10.1 cd och manuellt kopiera över Installer.app samt Installation.framwork sen så har det lirat!

Thanks. Problem fixed. Fick filerna via mail istället.
HUR i hela fridens namn kan apple förvänta sig att en utvecklare ska läsa readme-filerna. Jisses

1
Bevaka tråden