Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airtunes och netgear router fråga

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en imac G5 utan airport kort men har kopplat upp den mot en netgear trådlös router.

Provade att stoppa in airport express i väggen för att se om jag kunde köra till stereon.

Men ingetting hittades.

jag har Netgear WGR614 v5, fungerar den med airport express???

Eller måste jag ha ett airport kort i min stationära dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 21:02

Du måste nog göra så att AirPort Expressen "kopplade vidare" i ett befintligt trådlöst nätverk. Du gör detta rel. lätt genom AirPort Admin Utlitiy i din Applications - Utility mapp.

Kolla även så du kör iTunes 4.6 eller senare samt AirPort 4.0 eller senare.

Ursprungligen av draags:

Jag har en imac G5 utan airport kort men har kopplat upp den mot en netgear trådlös router.

Provade att stoppa in airport express i väggen för att se om jag kunde köra till stereon.

Men ingetting hittades.

jag har Netgear WGR614 v5, fungerar den med airport express???

Hej!

Jag är ingen nätverkswizard, men jag tror att du måste ha ett ape-kort installerat i datorn du vill streama från. Kopplar du via ethernetport till en router så routas ju bara in- och utgående trafik över nätverket. Prova med att konfa routern som en brygga... Jag tror dock att du måste ha ape-kort.

ok så jag måste alltså ha ett ape kort i min imac.

men måste jag även ha en airport basstation eller fungerar det med en netgear?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 22:57

nejdå....ställ in Apex att den blir som en förlängd enhet.

Sen får du automatiskt upp stereo eller vad du döper musik stationen till i Itunes.

Har gjort exakt samma sak med samma enheter på 2 APex.

//t

Ursprungligen av atomlab:

nejdå....ställ in Apex att den blir som en förlängd enhet.

Sen får du automatiskt upp stereo eller vad du döper musik stationen till i Itunes.

Har gjort exakt samma sak med samma enheter på 2 APex.

//t

ok det låter kanon, hmm hur gör jag detta mer exakt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 23:13

Ställer apex där du vill ha den. trycker in audio kabeln.

Trycker in skivan du fick med å väljer alt förläng till befintligt nätverk.

Efter det så följer du bara instruktionerna.

//t

Alltså var i inställningarna ställer jag i att den är förlängd enhet?

Jag sitter här med en kompis ape - och jag har ingen skiva till den.

Saken är ju också den att jag inte får upp den utan att koppla in en nätverkssladd från netgear routern.

Pratat med Macoteket om detta, och att kunna koppla ape till denna ska inte gå så då undrar jag hur ni som får det att fungera gör utan att dra en kabel mellan ape och netgear stationen.

Så "tell me" innan jag byter ut den och ersätter den med Apple basstation.

om ni undrar så äter jag upp min hatt nu...

"Question: A computer connects via wire to an existing wireless access point/router. Can this wired client send an AirTunes stream to AirPort Express via the existing router?

Answer: Yes, if they are on the same subnet. These are common examples of when it would work:

The existing router is an AirPort Extreme Base Station set up as WDS main, with the AirPort Express set up as WDS remote.
The AirPort Express has joined the network (AirPort or third-party) in client mode.
You have a wired-only router sharing your Internet connection with a separate wireless access point that bridges the network to wireless clients. As in the two examples above, the AirPort Express would be either a WDS remote or in client mode."

Ursprungligen av sugplopp:

om ni undrar så äter jag upp min hatt nu...

"Question: A computer connects via wire to an existing wireless access point/router. Can this wired client send an AirTunes stream to AirPort Express via the existing router?

Answer: Yes, if they are on the same subnet. These are common examples of when it would work:

The existing router is an AirPort Extreme Base Station set up as WDS main, with the AirPort Express set up as WDS remote.
The AirPort Express has joined the network (AirPort or third-party) in client mode.
You have a wired-only router sharing your Internet connection with a separate wireless access point that bridges the network to wireless clients. As in the two examples above, the AirPort Express would be either a WDS remote or in client mode."

ok nu är jag helt galet dålig på nätverk så vad innebär detta rent konkret.

Nu tror jag att jag hajar efter lite tänkande

Ok jag antar att inte någon därute kan hjälpa mig

1
Bevaka tråden