Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod shuffle för stor för PowerBook.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pluggade in syrrans shuffle i min PB 12" och det funkar ju smidigt tills man vill ansluta musen. Får ju inte plats! Tror ni att Apple kommer att sära på USB-portarna på kommande modeller? Känns faktiskt lite "omacigt".

Fungerar laddningen av shufflen om man använder en USB-hub?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 00:04

Den fungerar med hubb och jag tycker att apples lilla sak att sätta portarna och så på sidorna var bara korkad.... stör hela tiden musen... :/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-18 00:32
Ursprungligen av uncontrolled:

jag tycker att apples lilla sak att sätta portarna och så på sidorna var bara korkad.... stör hela tiden musen... :/

Varför tycker du det? Jag tycker att det är smart, slipper man titta bak på datorn när man skall koppla in sina saker. (har ingen bärbar än) sutit lite hos en polare som har en bärbar pc med portar baktil och det är så bakvänt

Shufflen kommer med all sanolikhet laddas om man stoppar den i en hub. varför skulle den inte det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 00:39

David,

Apple har skrivit om "problemet" att iPod shuffle inte går att ansluta till alla Maccar/datorer p.g.a. utrymmesbrist:

iPod shuffle may not fit in all USB ports
http://www.apple.com/support/ipodshuffle/

Detta "problem" gäller ju egentligen inte specifikt för iPod Shuffle...

- Torkel

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-02-18 05:39

Om man kopplar en ipod shuffle till en ibooks usb 2 port så laddas den väll, så länge man har nät sladden i altså, eller?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-02-18 06:26

Tycker också att det är korkat med portarna på sidorna. När jag kopplar i fiewire-hårdiskar till min 15" sitter de ivägen när jag använder musen pluss att det hade varit gott att slippa se kabelhärvorna sticka ut på sidorna. Strömkabeln kan sitta kvar för den har en tendens att lossna och då ser man om lampan i den slocknar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-18 09:47
Ursprungligen av onnyt:

Tycker också att det är korkat med portarna på sidorna.

Vart skulle de annars sitta? Så som skärmgängorna fungerar så kan de ju inte sitta på baksidan iaf...

Håller med andra att sidorna känns helt rätt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 07:32
Ursprungligen av David Molarin:

Pluggade in syrrans shuffle i min PB 12" och det funkar ju smidigt tills man vill ansluta musen. Får ju inte plats! Tror ni att Apple kommer att sära på USB-portarna på kommande modeller? Känns faktiskt lite "omacigt".

Fungerar laddningen av shufflen om man använder en USB-hub?

Skulle man inte kunna köpa nån kort förlängningssladd så att den kom ut lite? Måste ju finns nått sånt?

Ursprungligen av MsB:

Skulle man inte kunna köpa nån kort förlängningssladd så att den kom ut lite? Måste ju finns nått sånt?

USB 2.0 förlängning, 1m, 55:-

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 09:51
Ursprungligen av Andersson:

Köpte det för det skulle ju inte funka direkt på en iMac G3, men det funka ju direkt i burken så nu har man en ful grå peze-sladd i skrotlådan...
Lura icke på folk dylika fula tingestar!
(sladden alltså, Shuffle är ju allt annat än ful )

Ursprungligen av Pär:

Köpte det för det skulle ju inte funka direkt på en iMac G3, men det funka ju direkt i burken så nu har man en ful grå peze-sladd i skrotlådan...
Lura icke på folk dylika fula tingestar!
(sladden alltså, Shuffle är ju allt annat än ful )

Citadel Colours Skull White

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-18 10:48
Ursprungligen av MsB:

Skulle man inte kunna köpa nån kort förlängningssladd så att den kom ut lite? Måste ju finns nått sånt?

Jag fick med en 10cm lång usb kabel när jag köpte en minnes läsare.

Såna skulle dem sälja.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 10:55
Ursprungligen av Shinzon:

Jag fick med en 10cm lång usb kabel när jag köpte en minnes läsare.

Såna skulle dem sälja.

Precis sådan jag tänkte på!

1
Bevaka tråden