Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så blev min mac snabbare ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg en tråd här som var mer relaterad till tidningars förslag om hur en PC blir snabbare och tänkte att varför inte skapa en om hur macanvändare gjorde sina macar en aningen snabbare även om upplevelsen bara blev subjektiv... fyll gärna på med hur just du gjorde.

Tips 1. Jag kan börja med att jag upplever att mina 2 macar ( PB 12" - 1 GHz & MDD 2x1 GHz ) blev rappare av att stänga av zoomandet när man dubbelklickar på mapparna och fönster - kändes lite befriande att slippa zoomandets lulllull. Stängde av detta tack vare att detta finns som en option via det eminenta programmet Cocktail. Finns säkert ett Terminalkomando för detta... fast det känner jag inte till... någon vet säkert detta och då även hur man återställer det ifall man inte gillade förslaget.

Så vad finns det mer att orda om detta - att mer minne är av godo vet ju alla redan så vad mer kan man hitta på?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-18 13:17

Tips 2: Rensa cache filerna genom det eminenta programet Cocktail

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-18 16:14

Gammal dator = trött hårddisk.
Har petat in nya större/snabbare hårddiskar i ett par gamla trotjänare (PBG3@400MHz och iMacG3@350MHz). Båda blev betydligt trevligare och lirar utmärkt med pantern. Lite mer RAM gjorde inte heller saken sämre.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 21:54

Håller med Niklas - snabbare hårddisk och mer internminnne gör din dator snabbare. Jag ploppade i en 40 GB 7200rpm HD i min blueberry och plötsligt var den min vän...

1
Bevaka tråden