Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X Hicka

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Ibland när jag sitter framför datorn och gör inget speciellt får jag hicka. Jag brukar dricka kallt vatten men det funkar inte alltid 100%.

Har nån någon bra metod för att bota detta?

Jag har en pb + os x 10.3.8

ciao
/Oscar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 19:16

Hahahah.... ställ dej uppochner och drick vatten..... och du kanske behöver mera RAM till datorn (irorni) hahahaha

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-18 21:05

Förmodligen lyckohicka. Avhjälpes med inköp av en Delldator.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-18 22:54

Hmm. Förmodligen så beror det på att din kropp är van med konstant irritation över program som låser sig, virus, elaka program och program som är allmänt dåligt och användarfientligt utförda. När du sitter framför din Mac så försöker kroppen kompensera för bristen på dessa element. Fast jag är ju ingen psykolog eller nåt, kan ju ha fel.

Du lider inte av Bredbandsbolagshicka?. Det har ju en förmåga att haka upp sig då och då. Idag var det ju totalstopp i flera timmar.

(Håll andan!)

• Medlem
  • International user
  • 2005-02-18 23:13

Logga ut med medans du håller andan. Logga sedan in med rätt lösenord och vipps - logga ut igen...

Jag brukar ge mig själv 1000 kr om jag hickar igen. Det brukar fungera. Jag brukar inte hicka igen. Tyvärr.

Om du snusar kanske du får nikotin-hicka eller nåt?

jag ingen fler ordvits

• Oregistrerad
  • 2005-02-19 14:06

[QUOTE="soul8o8"]Hej

Ibland när jag sitter framför datorn och gör inget speciellt får jag hicka. Jag brukar dricka kallt vatten men det funkar inte alltid 100%.

Har nån någon bra metod för att bota detta?

Jag har en pb + os x 10.3.8

ciao
/Oscar[/QUOTE

Hahaha, vilket underbart inlägg

• Medlem
  • Öland
  • 2005-02-19 14:14

vet att det -för mig, alltid hjälper med att äta lingon/lingonsylt. Alla i min familj kör också med det. Kanske vi som är konstiga men...

DU bör akta dig för att fläcka ner dn fina dator, så om du står ovanför en diskbänk eller nått är att rekomendera

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-19 16:34

tror dom lagt in en "hickvägg" i nya tiger, funkar som en brandvägg men mot hicka, släpper inte igenom alla hickor utan bara vissa som du själv valt att släppa igenom, så du måste uppgradera när tiger kommer

• Medlem
  • 2005-02-19 17:14

Vad jag erfar så har ljummet/varmt vatten en mycket bättre verkan på just hicka...
Andra metoder som man hört talas om är att äta socker med sked... kanske inte det mumsigaste men ändå...

1
Bevaka tråden