Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få program att prata Svenska

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-03 13:53

jag har en del program. En del på Svenska och en del på Engelska. Eftersom jag tycker att det är trevligast med program som pratar svenska så har jag en liten fundering.

Går det att byta ut språket i ett program på ett enkelt sätt? ex. om man har ett program som det finns i både sv. och eng. version. Kan jag då skaffa en Svensk fil el. dylikt och bara bytta ut den mot den gammal engeska för att ändra språk?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-03 16:23

Mac OS 9 eller X? I X väljer du svenska som första alternativ under i Systeminställningar > Internationellt. De program som har stöd för flera språk inklusive svenska kommer att vara på svenska, precis som systemet.

[ 03 Juni 2002, 16:54: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Oregistrerad
  • 2002-06-04 11:35

jag förklarade inte till räckligt.

För det första är det i os x som jag menar.

För att förtydliga gör jag nu ett nytt exempel.
Jag har Photoshop engelsk version och det finns inga svenska ord med, men kan jag lägga till det genom att tex. lägga till en fil i någon mapp?

Jag hoppas jag var tydligare nu

[ 04 Juni 2002, 11:36: Meddelandet ändrat av: Masterboy ]

Ja, det skall säkert gå. Om du undersöker PS mappen så ser du att det finns en del mappar för lokalisering. Om du har int-version så är de toma.
Det skall säkert gå att fylla dem med de nödvändiga filerna för att få ett annat språk. Dock tror jag inte att Adobe kommer att tillhandahålla dessa filer.

• Oregistrerad
  • 2002-06-04 23:38

Adobe kommer säkerligen inte att tillhanda hålla dessa filer för det är väl de som man betalar extraför. Mellanskilnaden mellan eng.version och sv. version.
Jag är dock bara nyfiken om det fungerar på ett lätt sätt och det verkar det ju göra.

1
Bevaka tråden