Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Jaguar installation

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gav mig på att äntligen installera Jagular på min PM 867 med Superdrive i helgen...men det gick inte. Lade in det på min tomma 40 GB IDE disk och allting gick bra, datorn startade tom autmatiskt. Men efter det kom det bara fram ett grått "Jaguar-apple" och inget mera. Flera omstarter gav samma resultat.

Ok..startade upp från min gamla 10.1.4 installation på den andra disken och formaterade om skivan och försökte igen. Nästan samma resultat men då kom den här rutan med många olika språk fram "Du måste nu starta om din dator" gång efter gång vid varje omstart.

Någon som har en bra idé...läste på Apple Discussions att många andra hade haft samma problem men hittade ingen bra lösning.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 23:41

Är din skiva med Mac OS 10.2 skadad? Kan du se någon defekt på datasidan? Det har cirkulerat lite rapporter om dåliga CD-skivor med 10.2.

Ehmn, jo har haft samma problem med "en annan" version av den "köpta" jag har nu. Fick inte burken att boota upp alls...

Har haft problem att bootningen stannar vid den grå skärmen om min USB-CD-Brännare (ZIP650) är i och igång.. inte alltid, men.. kan vara värt att testa.

STOPP, STANNA , GÖR HALT!!!
Samma sak händer med min maskin!
MEN, den går igång efter ett tag, så stäng inte av.

Det kan ta typ 3-4 minuter innan den kommer igång.
Varför det blir så vet jag inte (så jag startar aldrig om längre).

Låt den stå ett tag så kommer den förbi det gråa äpplet.

- Slice -

Lät min installation stå i en halvtimme utan resultat... gick inte! Och då var alla usb-prylar urdragna!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Alexandra:
Gav mig på att äntligen installera Jagular .....men det gick inte. Lade in det på min tomma 40 GB IDE disk och allting gick bra, datorn startade tom autmatiskt. Men efter det kom det bara fram ett grått "Jaguar-apple" och inget mera. Flera omstarter gav samma resultat

FRÅGA:
Har du 2 hårdiskar i din dator nu då ??? OCH är den nya lilla satt till cabel select och inte slave ???

FLER TIPS HÄR:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106464

- OLLE

Jo, jag provade att vänta en långg stund jag med och inget hände. Misstänker också att CD:n är kass men har fått låna en annan jag ska prova med nu.

I datorn har jag två IDE-diskar (60+40) och en 72 GB SCSI. Slog mig att jag inte provat att ta ur SCSI-kortet.

Har inte varit hemma vid datorn sedan i helgen men ska dit imorgon (söndag) och prova så får vi se.

Jag hade själv problem med min installation av 10.2. Dock fick jag "kernel panic" varje gång jag försökte starta. Jag läste att vissa cd-läsare kan ha problem med att läsa installatins-cd:n, och testade att göra en disc image av installations CD:n. Mycket riktigt funkade det inte.
Jag brände då av installations CD:n på en annan burk och allt gick som smort... jag vet inte om detta kan hjälpa dig men det kanske är värt ett försök...

[ 07 Oktober 2002, 10:07: Meddelandet ändrat av: Zackeman ]

Fick tag i en annan Jaguar-skiva och då fungerade allt utmärkt. Den jag först provade med följde med en ny 867MP som vi hade köpt - kanske var det orsaken.

I alla fall nu spinner katten och iCal och iSync är installerat. iSync kraschade dock (kernel panic) vid synkronisering med min Handspring.

1
Bevaka tråden