Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

egen e-post

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-03 14:40

Har för mig att i den vanliga "unix-världen" har man färdigt e-posthantering (server) som gör att jag pss som jag kan skapa min egen domän lokalt, också kan skapa e-post knuten till denna... Någon som vet om detta stöd finns i Jaguar??(klientversion) Eller rätta mig om jag har fel: måste jag ha x server....
(Avser att skapa en virtuell domän via dyndns.org etc, och hatera min egen mail på detta sätt.

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-03 23:13

Det som kommer med i OSX klient är bara sendmail. Sendmail är en SMTP server, dvs du kan skicka mail ifrån din dator, men du kan inte ta imot mail. För att råda bot på det här kan man installera en mailserver, t ex DMail eller SurgeMail Home från NewWin.
Skrev lite installations instruktioner för DMail i en tidigare tråd.

/arvid

Sendmail kan mycket väl användas för att ta emot mail, vad jag antar att du menar är att sendmail inte är en POP/IMAP server som du kan använda för att tanka hem mail ifrån.

mer information om sendmail, bland annat om hur man konfigurerar den finns på http://www.sendmail.org, dock bör väl tillägas att det inte är en barnlek att konfigurera Sendmail... och inget man gärna gör mer än en gång

1
Bevaka tråden