Hej,
har länge funderat om det finns någon likande lösning:
Jag har en arbetsserver som står och tuggar 24/7. Den är fylld med jobb osv jag gjort och håller på med. Detta är en PC med Win Server 2003 Adv.
Sedan har jag en PowerBook med trådlöst/fast förbindelse som jag använder oftast ute på uppdrag och mer och mer som standardmaskin. Förutom när det gäller programeringsbiten där jag sitter på min "Workstation" PC, Win XP Sp 2.
Till min fråga:
Finns det något sätt att ha alla filerna på servern. Och när jag gör förändringar genom ex. pcn så kan jag direkt synca med program eller terminalkomando från macen så att jag ständigt har de aktuella filerna på båda datorerna. Detta ska även kunna skötas per distans då jag ev. sitter på andra platser än i hemmet och även kunna fungera offline. Ska om möjligt finnas bra backupmöjligheter från servern till extern hd, helst per automatik.
Filerna är varierande. Allt från vanliga txt filer till ganska tunga *.eps/tiffbilder osv till tryck.
Ge mig alla tips som finns, letat lösningar huuuur länge som helst.
Tack på förhand,
MVH,
Alex Kerber