Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Texteditor med code completion för CSS och XHTML

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 09:13

Hej,

Har tills nu använt dreamweaver för pc för att editera css/xhtml-sidor men har nu flyttat över till mac. Använder idag "smultron" som editor men vill nu hitta en bra texteditor för främst latex, CSS, PHP och XHTML.

Efter att jobbat i dreamweaver har jag dock som krav om jag ska betala för en editor att den har Code Completion för i vart fall ett par av ovan nämnda språk.

Frågan har varit uppe tidigare i forumet men inget förslag har ännu givits som klarar code completion varför jag hoppas på mer hur denna gång.

Tack på förhand,
Gulan

Kolla in TextMate.

• Oregistrerad
  • 2005-02-23 11:01

...fler förslag?

Textmate har text compleation genom att amn använder esc. I dreamweaver får man upp en liten meny med alla alternativa förslag utan att föreslå en första bokstav. Detta är smidigt om man inte riktigt vet vilka möjligheter man har. Finns motsvarnade fuktion på någon annan ren texteditor?

/Gulan

SkEdit har det du söker! www.skti.org
Liten och snabb och prisvärd: $20

Använder den själv!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 12:51

Varför inte köra Dreamweaver på mac:en också om du tycker om det från PC?
Kör själv Dreamweaver i kodningsläget på mac och det fungerar bra.

• Oregistrerad
  • 2005-02-23 14:17

skedit verkar vara en höjdare...

Har kikat på förslagen ova. Visst skulle jag kunna köpa dreamweaver för mac...men en 5000kr texteditor är nog att ta i. Då verkar skEdit vara ett mycket bättre förslag. Den har just den cod hinting/compleation som jag letade efter. Skall testa den under ett par dagar och se vad jag tycker.

Om någon har något annat förslag är de varmt välkomna.

Tack för alla tips,
Gulan

1
Bevaka tråden