Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera iLife till iLife 05. Inga problem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Beställde precis iLife 05. Jag har massor av foton i iPhoto och skulle vilja se att den uppgraderas till senaste versionen helt utan problem. Om nånting händer med min iPhoto-databas så blir jag galen.

Vad säger ni som har uppgraderat från 04 till 05? Funkar pra krejjer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 13:04

Det är en del som haft problem. Dra backup!! (kan räcka med att duplicera mappen, men varför inte åtminstonde bränna det på en CD). Reparera rättigheter innan och efter verkar vara generella tips.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-25 13:22

Jag har inte märk av några problem, dock är det några som fått problem när de organiserat om sina bilder i undermappar och då blivit av med dom. Den buggen kan du läsa om på macosxhints.com.

Ett tips är att skapa en ny mapp högst upp i iphoto innan du uppgraderar ifall du har många bilder i den översta nu. Iphoto 5 skapar nämligen automatiskt en bok av bilderna i översta mappen. Har man då väldigt många bilder och inte en extremt snabb dator kan den boken bli väldigt tungjobbad.

Exakt hur reparerar man rättigheter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-25 13:41
Ursprungligen av Lundmark:

Exakt hur reparerar man rättigheter?

Öppna ett finder fönster, gå till Program->Verktygsprogram->Skivverktyg. Markera hårddisken med systemet på och klicka Reparera behörigheter

Kollar man på MacFixit så var det en hel del problem för många när de gick från iPhoto 04 -> 05. Uppdateringen av iPhoto till 5.0.1 löste en del, men det verkar vara strul ibland ändå. Ta fullständig backup på allting innan du uppdaterar.

1
Bevaka tråden